måndag 13 juli 2009

21 dagar kvar...

Jag älskar ju sommaren, bästa årstiden om ni frågar mig, men ... det är ju lite ont om hockey då tyvärr. Och därför känns det bra att det bara är tre veckor, eller 21 dagar and counting som de gör på SSK:s hemsida tills spelarna står på is i de flesta av elitlagen.

Måndagen den 3 augusti har både SSK och DIF sin officiella ispremiär (och säkert fler lag). Spelarna kommer tillbaka från semestern en vecka innan och jag vet att åtminstone i Djurgården så kommer man köra in lite grejer i utrustningen under den första veckan man är i träning, dvs sista veckan i juli och sedan är det officiell första isträning på måndagen den 3:e augusti.

Lite osäker på om det händer något på Hovet då, har försökt lyssna då men det verkar inte vara något organiserat tyvärr. AIK åker ju på ett läger till Gotland så där vet jag inte heller hur det är men SSK har en skön inställning till den officiella ispremiären och gör som några av kollegorna ute i landet (jo jag vet att inget bräcker väl Skellefteås premiär osv..) och gör en kul fansfest av det hela.

Det blir gratis glass till kidsen, autografskrivning, spelarpresentationer med mera enligt annonsen på hemsidan där det också räknas ner, dag för dag, timme för timme, minut för minut och ja till och med sekund för sekund. Det gillar jag.

Tiden för SSK:s premiär är klockan 17 och jag hoppas det kommer mycket folk dit nu när SSK gör något av det. Jag vet att det finns Djurgårdsfans som vill ordna något också om inte klubben gör det men jag är osäker på hur mycket det blir av det i slutänden. Men DIF kör ett eller två pass den dagen och det är stor risk att de tar ispasset på förmiddagen, som det låter.. just nu i alla fall.

Den som vill hålla koll på SSK:s nedräkningen kan föresten klicka på den här länken http://www.sodertaljesk.se/

Inga kommentarer: