måndag 7 december 2009

"En katastrof" (Bengt Åke Gustafsson om de nya reglerna i OS)

Blev långt det där (alla Bågs kommentarer), men det kunde vara kul ändå tyckte jag. Men obs, det är inte jag som har har ställt alla frågor här ovanför utan det var de frågor som kom från olika håll, inklusive mig, på presskonferensen.

Jag ställde några frågor efteråt också om vad som gäller inför OS. Och det är följande:

*
Varje lag ska ta ut en trupp med 3 målvakter plus 20 utespelare senast 27 december

* Det är upp till varje förbundskapten hur han vill fördela antalet utespelare på backar och forwards.

* Det går att ersätta skadade spelare, men endast med ersättare från den stora listan på 69 namn från i augusti, fram till dagen före turneringen börjar.

*Därefter får man spela med det man har. Vilket är en nyhet. Vid OS i Turin plockade man ju in Niklas Kronwall när Mattias Öhlund skadade sig, men nu har man de man har när väl turneringen är igång.

Det gillade Bengt-Åke Gustafsson inte som svarade så här till bloggen på min fråga:
- Nä, det är en katastrof. Tänk om man har otur och får tre backar skadade redan första matchen, då har man inga backar kvar till resten av turneringen.

Inga kommentarer: