tisdag 29 december 2009

Håkansson: "Då bar visst inte benen"

Här är den andra texten jag skrev för Expressen, om Linköping...


LINKÖPING

Han snubblade groggy av isen.

Bad att få fortsätta fast benen inte bar.

– Jag tyckte det kändes bra. Det gjorde det visst inte, säger Mikael Håkansson till Expressen med ett skratt.

Linköpingsforwarden hann med två byten. Sedan:


– Slår jag en dålig passning till Zackrisson. Ska vända mig om, då kommer deras största kille. Det var inte det smartaste att vända ut bakändan mot blå där, säger Håkansson till Expressen.


Var det en juste tackling av Daniel Rahimi?

– Absolut, det var helt mitt fel.


Håkansson slog hakan i sargkanten, vinglade groggy och med blodet rinnande ut från isen med hjälp av två lagkamrater:


– Huvudet kändes bra så jag bad dem släppa mig, då bar visst inte benen, säger han med ett skratt.


Men du ville ändå spela vidare?

– Ja men det kändes ju så bra...


Fast läkarna sa nej?

– Ja, ibland är de envisa, he, he.


Håkansson kommer för säkerhetsskull att undersökas för hjärnskakning under tisdagen.


EXPRESSEN/ MARIE HALLMAN

Inga kommentarer: