fredag 11 december 2009

Koll på andra sidan...Ny seger för Danne

Jag har kommit lite i otakt med matcherna på andra sidan pölen men äh, här kommer en rapport till så kör vi en sammanfattning av helgens fajter sedan också.

Danne Larsson stod i mål i onsdags när hans Grand Rapids vann med 4-2 hemma mot San Antonio Rampage.
Danne tog 31 av 33 skott och gjorde en bra match då gästerna hade rader av power play som han klarade av bra.

De två baklängesmålen kom i tredje perioden, det första när San Antonio hade ännu ett PP och spelade fem mot tre i början av slutperioden. Kevin Porter sköt, enligt Griffins hemsida, ett skott ur snäv vinkel som gick in över Larsson.

Det andra målet kom med 3.07 kvar till full tid då Brett MacLean sköt ett skott, bra placerad mitt i slottet.

Danne har nu tio segrar och fyra förluster på de 14 matcher som han har spelat för Griffins den här säsongen.

Det har blivit en nolla i höst, GAA är 2,49 och räddningsprocenten 91,7.

Dick Axelsson och Mattias Ritola spelade också den här matchen, Dick gick poänglös men Ritola gjorde en assist.
Det har föresten, om jag fattat rätt, snöat rejält i Grand Rapids. Till Dannes stora glädje kan jag tänka mig, han gillar ju snö. Dick verkar inte lika förtjust i det. Vad Ritola tycker har inte framgått.... ;)







Inga kommentarer: