söndag 27 december 2009

Tim Heed: "När man som minst anar det så lossnar det"

Tog även lite snack med Tim Heed för Expressens räkning. Men det blev en del extra här med som inte fick plats.

Jag kommer som sagt lägga ut länken till Expressenartikeln när jag ser den, men här har ni det som inte fick plats där:


(Tim Heed 1+1 på mindre än fem minuters speltid. FOTO Marie Hallman)


Tim Heed om:

... att komma in och ta chansen nu när Lukas Kilström är borta på JVM:

– Jag gör så gott jag kan bara, när jag väl får chansen, och tillför det jag är bra på. Och det är att vara en offensiv back som är bra på passningar och har ett bra skott.


... han har märkt av förändringarna i laget:

– Inte så mycket, jag har bara tänkt på mitt spel, att försöka göra det jag kan så bra som möjligt. Och det har varit fortsatt bra stämning i laget, det har det.


... man sa i laget inför matchen:

– Att vi måste våga, ha mycket energi, vad är det mer... hm... jo att man ska bidra med det man är bra på, att våga bidra med det, inte backa hem utan spela offensivt, hjälpa varandra mer.


... varför SSK plötsligt återigen vågar spela lika respektlöst som man gjorde i början av säsongen:

– Jag vet faktiskt inte men när man som minst anar så lossnar det. Då flyter det på, det är bara hålla i det är och fortsätta.


... känslan när den jobbiga sviten med sju raka förluster nu äntligen är över:

– Jäkligt skönt att få en seger, otroligt roligt, jag hoppas vi kan fortsätta bygga på det här nu.


... det pressade läget som SSK befinner sig i:

– Sista tåget går nu. Det gäller att vara med, annars är det kört.


... att han är back som pappa Jonas Heed:

– Jag var forward första, men fick spela back en gång när det saknades backar. Nu har jag varit back i två, tre säsonger och är glad att jag blev det, ha, ha.


... sitt debutmål i elitserien:

– Det var väl ett höstlöv som gick in. Jag tänkte bara på att få skottet på mål, sedan stod Robban (Carlsson) där och skymde bra framför målet.


Debutpucken såg föresten Pelle Hallin till att plocka upp och spara åt Tim Heed.

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart att se att SSK äntligen vågar satsa på juniorer också. Tim gör det bra när han får lira. Kilis har ju spelat bra hela hösten och i går ramlade det in ännu en, Engström, som jag tycker såg riktigt lovande ut. Uträttade minst lika mycket som Pettersson men troligtvis med 100.000 kronor i månaden mindre i lön. Kör hårt Baby-Tälje!!!