tisdag 12 januari 2010

Silly season: Dif förhandlar med Holmqvist

Det märks att Silly season dragit igång....

...och förhandlingsskrivandet.

Jag pratade med Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt häromdagen, då sa han att de dragit i gång förhandlingarna "med några spelare" och att man skulle ta det "allt eftersom, man kan ju inte ta alla på en gång men vi har en tågordning som spelarna känner till och accepterar" (vilket innebär att man vänder sig till de hetaste spelarna först. Typ.

Men apropå det så har det börjar florera olika rykten om vilka som tackar ja, tackar nej och förhandlar överhuvudtaget.

Jag såg en uppgift på Djurgårdens hemsidas fansforum där någon slog fast att backen Andreas Holmqvist hade "tackat nej till en förlängning".

Men det har han inte.

Jag ringde Andreas och frågade om det stämde, han blev uppriktigt förvånad och sa:
- Nä, vaddå tackat nej. Jag har ju precis börjat förhandla med Djurgården. Sånt där tar lite tid.

Så du har inte tackat nej till en förlängning av kontraktet då?
- Nej, absolut inte. Det har jag inte.

Kan du tänka dig att förlänga då?
- Ja, det kan jag. Jag trivs bra i Djurgården, avslutar Andreas Holmqvist.

Hur det blir återstår att se men han har inte stängt några dörrar än i alla fall.

12 kommentarer:

AlltidOavsett sa...

Tack du underbara Marie! Sitter på diverse DIF forum och när jag läste kommentaren blev jag förskräckt. Grymt att du tog dig tid för att ta reda på det också, Andreas är sjukt viktig för oss!

Önskar dig all lycka till med jobb och sådant i framtiden, du är en av få journalister jag verkligen älskar att läsa från. Lycka till!!!

Marie Hallman sa...

Alltidoavsett: ah, tack själv du! Glad om jag kunde vara till någon glädje. Tack för att du och ni andra läser :)

Jimmie sa...

Att tro på vad 99% av vad folk skriver i alla forum på internet är ju bara att kasta pengarna i skön :P Folk hittar bara på och sprider bara rykten, jag hängde med i en del DIF forum innan men jag tröttna ganska snabbt på alla småbarn som skriker och snackar skit. Det ända jag tror på är de som har kontakt med spelarna och laget inga hobbyfolk som skriver i forum här inte!

Tack för uppdateringen!

Erik sa...

Skönt att Andreas inte stänger dörren till en fortsättning. Han är en sjukt viktig spelare som verkar ha funnit harmoni i DIF! Skulle även vara kul att veta hur spelare som Nisse Ekman, Daniel Tjärnqvist och Tellan tänker inför nästa säsong? Hoppas att hemvändartrenden fortsätter! :-)

Difaren sa...

angående Ekman Tellan osv kan säkert marie undersöka å gräva i om hon har tid lust och ork =) dock tror jag inte Ekman nånsin kommer spela i DIF mer ifall aik är intresserade tyvärr.

Marie Hallman sa...

Jimmie: Tack själv du :)

Erik: Ja,det är bra. Han toppar just nu plusminus ligan i elitserien, det är om inte annat ett väldigt bra betyg.
Hm jag undrar också hur Nisse Ekman, Daniel Tjärnqvist och Tellan tänker. Det knepiga med dem är att när man frågar så får man alltid samma svar att de gärna vill spela i DIF någon gång, men att de inte vet när. Antar att de som har erbjudanden från olika håll vill hålla alla dörrar öppna. Jag kan förstå det och kan fråga dem ändå men vill bara flagga för att det mest troligt blir ett "för tidigt att säga, jag vill spela klart den här säsongen först" svar från allihop...

DIF: varför skulle Nisse nobba DIF för AIK? Ok om de spelar i KHL möjligen men annars tror jag inte det. Jag har lite svårt att se honom i AIK hur som helst dock. Han har ju ingen anknytning dit. Å andra sidan... KHL lön då. Men vi fårse. AIKs medlemmar ska rösta om KHL den 27 januari. Ska bli intressant att se vad det blir av det, till att börja med.

Anonym sa...

Tjena, ni väl att Nisse Ekman är bajare?

Difaren sa...

Nja Marie jag har för mig att Nisse tror han har nån samhörighet från tidig tid där i aik.har för mig nå sånt rätta mig om jag har fel?? kan ha varit bajare oxå. skulle aik spela i khl så drar nisse dit utan tvekan. därimot tellan osv kna nog hamna i DIF.

Difaren sa...

Jag har bott granne med kenneth kennholt och han har alltid sagt sen jag var liten att Nisse Ekman inte är en äkta DIFARE men om det var aik han höll på eller hammarby ska jag låta vara osagt =) så är det. däremot tror jag Ekman kan tänka sig spela i DIF dock mot en rejält hög lön.

Marie Hallman sa...

Anonym: Jo men så långt ner i seriesystemet vill han ju itne spela...

Difaren: Det var Hammarby han spelade i som liten. Men jag tycker ändå när man pratar med honom att Djurgården ligger närmare än AIK. Sedan vet man såklart inte hur folk resonerar om det kommer in stora pengar så jag törs inte slå fast varken det ena eller det andra. Men när vi pratade om DIF i höstas så vet jag att han tyckte det var synd att han iten fick spela med Mackan i DIF den här säsongen. Då sa han att han tyvärr inte kunde göra det pga kontraktet... hm, ja vi får se.

Difaren sa...

Jo men då är det som jag tänker Ekman spelar säkert gärna i DIF dock för en ganska hög lön och då är det ju om DIF har råd =/ men skulle jäkligt gärna se han i DIF grym spelare allti gillat hans stil och spelstil =)

Erik sa...

Vi ska heller inte glömma bort Linkan, vore grymt att se honom i DIF-dressen de sista sänongerna av sin karriär!