tisdag 16 februari 2010

Apropå ingenting....

Apropå ... mästerskap.
Det kommer ju ett VM i vår också.
Och härom dagen fick jag ett pressmeddelande från Internationella Hockey Förbundet som ville berätta att det nu finns en officiell VM-låt.
Med gruppen Scooter.

Låten heter "stuck on replay" och jag måste säga att... nä. Det är inte min musik det här.
Men det kanske finns någon annan som gillar den....

VM-låten släpps som singel i mars men den som inte kan hålla sig tills dess kan klicka på den här länken för att få ett smakprov.

Jag kan inte undanhålla er IIHFs käcka förklaring till varför just den här låten blev VM-låt (vad man nu ska med en VM-låt till???? Har aldrig fattat varför det ska finnas en).

" Låtens catchy refräng ""I got this feeling down deep in my soul that I just can't lose - Guess I'm on my way" uppmanar inte bara fansen att sjunga med utan symboliserar även den attityd som de 16 deltagande lagen kommer att ta med sig in på isen. "

Well.... det är väl tur att smaken är som baken, delad.

Om man nu ska hålla på med VM-låtar är annars den här (klicka här) en favorit i repris. Så tacky och med en så skojsigt usel video till att den blir bra i sin uselhet. Jag garvar lika mycket varje gång. Fortfarande!
H - o - c - k-e - y!

Inga kommentarer: