söndag 11 april 2010

Blandade AIKcitat del ett

Snacka om dramatik! Här har ni lite snack från omklädningsrummet efter den historiska återkomsten i elitserien för AIK.


– AIK hockey har legat i brygga många gånger. Nu har vi rest oss upp, nu är vi i elitserien igen. Nu jävlar ska vi göra något bra av det här!
(AIK:s sportchef Anders Gozzi efter slutsignalen)


(Anders Gozzi, sportchef i AIK. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

– När vi var ner i division ett b och förlorade premiären mot Mälarhöjden/Bredäng fick jag en fråga i TV4 om när AIK skulle vara uppe i elitserien igen. Jag sa 2010 och reportern smålog lite hånfullt men nu är vi där!
(Gozzi var sugen på att se det klippet visat i tv igen…)


– Vi ska försöka satsa på egna spelare och spelare från Stockholm. Det finns många duktiga spelare i det här laget också, så vi ska bygga kring det här laget.
(Gozzi om det lagbygge som börjar nu)


– Nu hoppas jag att Djurgården tar SM-guld också, att vi är uppe och om de vinner, det vore bra för Stockholmshockeyn.
(Gozzi tänker på grannen på Hovet)

– Jaaaaaaaa! Äntligen!
(David Engblom jublar på väg av isen)

– Jag är så jävla trött men det ska man vara efter en sån här match!
(Fredrik Carlsson samlar ihop sig)


(Mikael Österberg längst ut till höger. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

– Jag sa ju det!!!!!!!!!! Vi släpper inte det här. En match är i 60 minuter och även om det här Fasth var omänsklig ett tag så visste vi att till slut så kommer det lossna, han kan inte ta alla skott, till slut går pucken in!
(Mikael Österberg, minns vad han lovade i bloggen efter SSK-matchen senast).

– Tjaaaaaa la la la lalla. Tjaaaaaaaaalla la la laaaaaaaa A I K! Såååååå jävla underbart!
(Fredrik Holmgren sjunger segersånger på väg av från isen)


(Mr 100 procent Fredrik Holmgren och Tobias Ericsson. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


– Jag visste ju att vi behövde tålamod och vi pratade om det lite före matchen att Växjö varit vårat boogieteam men med lite tålamod skulle det gå.
(Holmgren samlar ihop sig till en analys.)

– Jag var inte speciellt orolig, pucken tog mellan benskydden och på plocken, sedan vet jag inte och man vet ju aldrig vad de där granskarna kan se på videobilden men jag kände att jag var på pucken – på rätt sida.
(Holmgren om Växjös bortdömda mål)

– Jaaaaaaaaa! Så jävla snyggt!
(Christian Sandberg på väg mot omklädningsrummet)

Inga kommentarer: