onsdag 21 april 2010

Tre raka!

Tre raka. Det är vad som krävs nu av DIF känns det som, även om det finns fyra matcher kvar att slåss om - inför kvällens fajt vill säga.

När jag pratade med DIF-tränaren Tomas Montén inför semifinalen mot Linköping sa han att "man måste vinna tre raka för att gå vidare, det är det som gäller" och precis så gjorde DIF mot Brynäs och LHC. Känns som det är ett måste här med för att inte HV ska stänga säsongen i morgon, torsdag.

Jag åkte till Jönköping i ett väder som växlade mellan alltifrån solgass, till regn, snö och hagel och i någon slags vädertombola kom lite huller om buller.

Kanske är det en liknande överraskningseffekt som krävs från Djurgårdens sida ikväll.

HV verkar ha bra koll på Djurgården, men ska 08-orna lyckas ta sig tillbaka till det spel med långa spelsekvenser som var så lyckat i kvarts och semifinalerna så krävs det att Hardy har några små kaniner att dra fram ur hatten. Några små varianter här och där som HV inte är beredda på och som kan ge DIF det lilla övertag som krävs för att trampa i gång maskineriet.

Jag är på plats i Kinnarps och det är galet trångt här så jag har hamnat mitt i publiken men är glad ändå att jag fick en plats (Tack HV Daniel för det) i dag och i morgon. Jag ska försöka uppdatera min matchrapport under matchen men skiter det sig så gör jag klart det i kväll på hotellrummet.
Eftersom jag är på plats så kommer det snack efteråt också. Har även blivit lovad bilder av Jimmy och Andreas så det blir saker, sedan om det kommer lite pö om pö eller allt efter matchen det får vi se.

Nu kör vi!

Inga kommentarer: