lördag 22 maj 2010

Tjeck matt?

Semifinal i dag och den här hade jag verkligen velat se, men jag kommer sitta i bil på väg mot en fotbollsmatch som ska bevakas för Expressens räkning.

Sverige har ju haft lite flyt som fick Danmark i kvarten men jag tror att man kan ta Tjeckien också, inte minst på grund av det som Jonas Andersson beskriver här nedanför.

Det vill säga stämningen i laget, inställningen att man vill offra sig för varandra, den ungt fräcka och ibland naiva men ändå skönt respektlösa känslan att jorå, vi KAN slå alla lag även om de har ett på pappret mer rutinerat lag.

Med rätt attityd och rätt taktik (kom igen nu BÅG!)samt ett Målvaktsmonster i fin form så kan vi köra lite schack matt på tjeckerna. Bara ösa!

Eftersom jag sitter i bil och sedan på match så blir det ingen sammanfattning från matchen men kanske någon krönika sen på kvällen. Vi får se.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka jävla tomtar, speciellt Mårtensson.. fan va uselt försök till straff!

Jerker sa...

Nog var gnagaren Monstret i form men däremot var formen betydligt sämre hos DJURGÅRDAREN Marcus Nilson som gjorde ett par horribla missar och hur BÅG kunde ta ut två iskalla spelare, Magnus Johansson och Tony Mårtensson som straffskyttar övergår mitt förstånd. Såg inte BÅG att båda var pissdåliga under matchen? Omarks straff var skön men visst borde Pääjärvi och Nyllet fått lagt varsin straff i stället. Åtminstone Nyllet är ju en erkänt duktig straffskytt.

Jerker sa...

Till nästa VM räknar jag kallt med att alla difare är så långt från landslaget som möjligt och i stället lirar Bång och Sandberg i blågult och frälser Sverige. Vi har inte råd med att ha kvalitetssänkare som difare i landslaget. Pär Mårts är ju gammal Gnagare och lär inte dra sig för att ge gnagetspelare chansen.

Anonym sa...

Spelare från gnaget i vm..Ja då blir det nedflyttningsserien.

Marie Hallman sa...

Anonym: Jag har inte sett den så jag säger ingenting... om den.

Jerker och anonym: håller som du nog sett med om att Magnus P S borde ha lagt en straff istället för Tony som såg seg ut. Mange brukar sätta sina så det valet har jag mer förståelse för.
Sedan vilka klubbar spelarna kommer i från tror jag inte att någon förbundskapten bryr sig om.
De tittar på vilka spelare som kan ta vilka roller och på hur man får ihop en bra balans/ett komplett lag. Det gäller även Mårts, bara kolla på vilka han använt i JVM så får du se..