lördag 8 maj 2010

VM - ingen Bergfors


(Bergfors har åkt hem. Den här bilden är tagen inför LG Games. Foto:hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

Jaha ja. Det blir ingen Niclas Bergfors i VM. Jättetråkigt jag hade sett fram emot att få se honom spela.

Jag vet inte vad som har gått snett men nog känns det tråkigt att han känner sig så utanför laget att han åker hem.
Det har snackats om någon skada men jag vet inte. Känns som det är något annat.

Han har ändå skyndat sig hem från Nordamerika, har varit med på förlägren och kämpat och försökt och gjorde ett mål och ett assist mot Danmark i genrepet trots att han inte ens fanns med på laguppställningen.


(Foto hockeymedmariehallman.se/arkivbild)


Åkte med till Tyskland och blev inte anmäld i grundtruppen. Synd. Det är tråkigt. Tycker jag.

Bengt-Åke har ju valt att även hålla Micke Nylander , Magnus Pääjärvi Svensson, Jonas Andersson, Fredrik Pettersson, David Rundblad och Sanny Lindström utanför truppen och även de tre första där (Nylander, P-Svensson och Andersson) känns ju som en liten överraskning.

Nu hoppas ju förbundskaptenen på förstärkningar från NHL och kommer inte de (jag kan tänka mig ett och annat nej där) så får ju gänget utanför kliva in men nja. Jag vet inte. Känns lite sådär den här grejen med Bergfors även om han var där på någon slags "try out".

Den borde väl för övrigt ha tagit slut efter LG Games? Eller? Noterar nu på kvällen här att även Mats Wennerholm är lite fundersam kring det här. Men men. Tråkigt som sagt.

Här är för övrigt de 3 målvakter och 15 utespelare som Sverige HAR anmält vid 21-tiden lördag kväll.

Målvakter: Jonas Gustavsson, Jacob Markström, Anders Lindbäck.

Backar: Oliver Ekman-Larsson, Magnus Johansson, Christian Bäckman, Calle Gunnarsson, Erik Karlsson, Victor Hedman.

Forwards: Tony Mårtensson, Andreas Engqvist, Jimmie Ericsson, Niklas Persson, Linus Omark, Johan Harju, Marcus Nilson, Rikard Wallin och Mattias Weinhandl
copyright:www.hockeymedmariehallman.se

Inga kommentarer: