tisdag 11 maj 2010

VM - Nylander in, Kronwall nobbar

Så är han då äntligen anmäld, Michael Nylander till Tre Kronor som spelar mot Frankrike i kväll.

Jag skriver äntligen för jag tycker han har blivit lite märkligt behandlad. Jag menar inte att han ska ha någon särbehandling men att ta med en sån spelare och så bjuda in honom med armbågen då det mer eller mindre är kört med fler NHL-spelare (det återstår en plats nu) känns... ja inte bra i alla fall.

En spelare som Nyllet ska antingen ha en plats från början eller inte vara med i diskussionerna alls tycker jag. Det är skillnad om man till exempel är Fredrik Pettersson och i början av sin karriär och om man är Nylander med den rutin, erfarenhet och den good will som han alltid haft mot Tre Kronor.

Men nog om det, nu är han med. Ska enligt Hockeybladet spela i en kedja med Andreas Engqvist och Jonas Andersson.

Någon Niklas Kronwall blir det däremot inte. Han ska göra en titthålsoperation i knäet och det är väl inget att säga om det mer än att jag hoppas han får ordning på sitt knä så att han kommer tillbaka till den kalasform som vi har sett förr.

Inga kommentarer: