torsdag 12 augusti 2010

Calgary agerar???

Hm. Intressant. En lokaltidning i Calgary har läst min intervju med Staffan Kronwall här på bloggen och creddar några citat från den.

Tidningen, Calgary Sun, har dessutom tagit storyn ett steg vidare och skriver att enligt en källa till tidningen så har nu NHL-klubben börjat jobba på det som Kronwall vill. Det vill säga att antingen lösa kontraktet så att han kan spela i Europa eller åtminstone trejda honom till en klubb på östkusten så att det blir närmare för hans familj att komma och hälsa på honom.

Bara hoppas att det löser sig då. Till slut, enligt alla konstens NHL-regler.

Jag frågade faktiskt Staffan innan jag skrev artikeln - om han kunde få skit för att han sa som det var och berättade vad han ville - just i fall någon tidning på andra sidan pölen skulle plocka upp det. Jag vill ju inte sätta folk i skiten tack vare att de är öppenhjärtiga mot mig.

Artikeln i Calgary Sun hittar ni här.

Men Staffan trodde inte det skulle bli några problem då han ju redan gjort klart för klubbledningen hur läget var och redan tidigare hade berättat för dem det som han nu berättade för mig.

Så jag hoppas, framför allt för Staffan Kronwalls skull, att hans agenter och Calgary hittar en lösning som båda parter kan känna sig nöjda med. Och som kanske till och med kan glädja Djurgården och deras fans.

8 kommentarer:

FFF sa...

Detta låter ju onekligen hyffsat positivt. Få hem Staffan och sedan Mackan också (ekonomin struntar vi i idag, det får lösa sig). Ragge återhämtar sig lagom till Januari. Se upp på landsbygden!

Anonym sa...

Ja, Staffan, Jakob, Ragge å Mackan å en återkomst av Sudden - se upp landsbygd DIF är inte att leka med.
Speciellt straxt söder om Lapplands-Väsby.

Erixon sa...

En riktig toppkille Staffan. Önskar honom all lycka.

Olle Qvennerstedt sa...

Staffan är välkommen till Sverige, skulle tillföra mycket här.
Kul att du blir citerad i en Calgary-tidning, inte varje dag, all cred till dig Marie.

Marie Hallman sa...

FFF: ja visst gör det! Låter positivt alltså. Men jag känner mig lätt luttrad när det gäller NHL. Minns att tex Mackan satt fast i Calgarys frysbox i nästan en hel säsong innan det hände något. De har så galet mycket regler där men kanske, kanske. OM det går att lösa vore ju grejt.

Anonym: Jo det vore en uppställning det men obs, det är än så länge bara förhoppningar. återstår en hel del innan det eventueltl kanske möjligen kan bli av.

Erixon: Håller med

Olle: Tack :D JA jag blev lite paff över det där men det var ju kul. Hoppas nu det löser sig för Staffan på bästa sätt.

Anonym sa...

Går allt vägen och det löser sig med pengar så kan det bli så att DIF spelar såhär i vinter
Mackan - Ottosson - Jimmie
Ekman - Kruger - Widing
Tjärnqvist - Josefson - Cehlin
Tim - Falken - Kempe

Ragge - Staffan
BomBom - Eklund
Printz - Lassen

Anonym sa...

anonym: jag tror du glömde nån på backsidan...

Marie Hallman sa...

Anonym 1 o 2: ja precis holmqvist! och Deilert... Jacob J tror jag nog blir kvar därborta. Kan ha fel men tror det.