onsdag 29 september 2010

Bång " Inte så jävla bra"


 
 (Bång tvingades kliva av med handskada. Då var han inte så här glad, det här är en arkivbild. Foto.www.hockeymedmariehallman.se)


Daniel Bång tvingades kliva av efter några byten i gårdagens derby.
I dag har han varit på sjukhus och fått konstaterat att han har en handskada.

Men vad var det som hände igår egentligen?
– Det small bara till i utsidan av handen. Jag skulle bara trycka tillbaka en direktpass så small det bara till. Jag kände att det var något som hände och tog av mig handsken och då hade handen redan svullnat upp, ena fingret stod åt fel håll så jag åkte till båset och drog det till räta, det var ingen skönt kan jag säga, säger Bång till bloggen.

AIK-forwarden ville inte för något i världen missa derbyt så han tog en bedövningsspruta men det hjälpte inte så mycket och han hade svårt att hålla i klubban.

– Det var knappt men det funkade just då. Men sedan efter ett tag kände jag att det här går inte.

Det blev bara fyra minuter och fyra sekunders istid för Bång som dock var med längre i matchen.
– Ja, jag fick ju tio plus två i andra bytet… sedan hade jag något byte till men det var inte så mycket att hänga i granen. Samtidigt så vill man ju inte missa derbyt, säger Bång som sedan ombytt följde matchen från sidan.

 Svettigt att stå vid sidan av?
– Ja det var värre än jag trodde. Jag kan inte stå till, det var hemskt. Det är nog det värsta jag vet, att se när vi spelar från sidan. Jag fattar inte hur andra klarar av det.

När Djurgården gjorde 2-2 trodde jag att de skulle vända matchen. När kände du att ni skulle vinna?
– Det är svårt att säga men jag tycker vi var bättre än dem hela matchen, säger Bång.

Men tillbaka till handen. AIK-forwarden var som sagt och röntgade handen i dag. Han vill inte gå in på exakt vad som hänt eller hur lång tid skadan tar att läka utan säger här om skadan.
– Det var inte så jävla bra. Det var det inte. Vi får se när jag spelar igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Meeeeeennnn.... kom igen nu Bång!! Det är bara att tejpa ihop skiten så kör vi vidare! Right!!?

Marie Hallman sa...

Anonym: Om Bång fick bestämma så skulle han nog göra så. Men som tur är så har de bland annat en klok läkare i AIK som inte vill se Bång skada sig för livet. Han missar någon match eller flera. Så är det bara.