lördag 20 november 2010

Näsben av och DIF-seger på Hovet, samt kvällsmatch i Tälje

Lite märklig lördag det här.
Två av tre 08-lag spelar, AIK vilar och kör sin match mot Skellefteå i morgon.

Djurgården är hemma på Hovet, den matchen började klockan fyra och jag har hört delar av den i bilen, på Radiosporten. Tyvärr dog täckningen på radion i mobilen här ute vid Templet men Djurgården vann efter en bra upphämtning i tredje. Djurgården inledde dock med en märklig måltorka men vände alltså och vann med  3-1.

Vd jag menar med märklig måltorka? Jo Andreas Holmqvist fick nämligen en ful armbåga i fejjan och blev även hakad av en andra Modospelare. Djurgårdsbacken har enligt Radiosporten fått näsbenet avbrutet. Modo fick ett matchstraff och en tvåminutare samtidigt och DIF hade alltså först två minuter i fem mot tre och sedan tre minuter i fem mot fyra utan att göra mål. Och det alldeles i början av matchen.

Modo tog sedan ledningen men efter det gjorde först Marcus Nilson 1-1 och därefter Mathias Tjärnqvist såväl 2-1 som 3-1..
Jag kommer följa upp DIF matchen i morgon då jag inte är där utan i Södertälje nu.

SSK:s match mot Linköping börjar inte förrän halv sju. Jag är i Templet och skriver för TT. Så mer om den matchen kommer det senare men då först i natt. Jag ska nämligen göra lite Expresesn jobb efter matchen och sedan ratta hem så därför kommer det framåt småtimmarna. TT artikeln går ju i och för sig att läsa vid 22 men jag kommer inte hinna lägga in den förrän jag lägger in det andra.

13 kommentarer:

Göran sa...

Ser SSK-matchen nu och det är f-n vad Poppe är gapig i båset. Det är bara hans röst som hörs i hela arenan och ibland överröstar den nästan kommentatorn. Där är nog SSK:s största fel - att de har en alldeles för gapig tränare. Se på AIK och Melin och Persson. Två tysta farbröder som leder laget med små medel...
Tror nog att SSK inte varit i bottenstriden om inte gapige Popovic stått i båset.

Niklas Persson sa...

Djurgården spelade bra idag! Dom hade inte bara 5 minuter pp i början utan 9... Utan mål. Inte så bra!

Men dom vann ju! Rättvist tycker jag nog!

Skönt att vinna då dom spelar bra! Men dom har svårt med målskyttet i år!

Vore så grymt bra om Widing kom igång! Han är ju bra jobbar hårt som fan. Men han får ju lön för att göra mål!

Marie, du måste kolla in min nya blogg. Du har ju förkärlek för målvakter! :-D

Stefan sa...

Var samma spelare som skadade Rickard Wallin som satte en ful armbåge i ansiktet på Honken. Hoppas Hedman får en rejäl avstängning.

Peter sa...

Hedman åkte ju omkring och var ful i allsvenskan också och fick väl sparken från Västerås för att han hade fel attityd till ishockeyn??? Märkligt att någon klubb velat plocka upp honom. Han verkar ju inte lära sig något av avstängningarna heller.

Stefan sa...

Hedman har total mental istid innanför skallbenet.

Niklas Persson sa...

Det äckliga är att på repriserna ser det fan ut att vara med flit... Att armbågen inte råkar träffa huvudet utan att den ska träffa huvudet...

USCH!

Anonym sa...

Den där jävla hedman ska fan stängas av 10 matcher.Det är inte första gången han gör en sån här feg sak.
/MR DIF

Uffe sa...

Satan va Jämtin åkte i isen.. svårt att se allt från pressläktaren!
Kilas suger ned Pajasen och lägger sig ovanpå efter en tjusig slagserie..
Hela hallen jublade! Såååå hahahaaaaa

Anonym sa...

Hedman ska stängas av i MINST 10 matcher efter den armbågstacklingen! Har nog inte sett någon värre vad jag kan komma på såhär! FY F*N ta bort spelaren från elitserien, killen kommer att ha brutit ett ben på en spelare i varenda lag snart!

Singelkillen sa...

Skön seger för SSK!
Har alltid förundrat mig hur olika det kan se ut i matcher.
Nu åkte de t.ex. fort till båset vid byten medan de i andra matcher glider fram.
Man behöver inte vara Einstein för att lista ut vad som är bäst. :-)

Marie Hallman sa...

Göran: Jag håller inte med, det där är så olika från person till person. För en del funkar det för andra inte och det gäller även spelarna. Finns spelare som föredrar lugna, andra vill ha "gapiga" coacher. Går itne att säga generellt så där tycker jag.

Niklas persson: ja helt galet ju! Jag har tittat på den! Var inte så många inlägg än men den såg kul ut.:)

Angående Hedman så undrar jag också vad han håller på med. killern verkar ha en förkärlek för fula tilltag, skit tycker jag.

Uffe:Jag tycker det ser ut som en kombo av kraft från Kilström men också att Jämtin halkar omkull, det gäller att hamna överst där...

singelkillen: nä precis och ändå så glids det ibland. märkligt.

Niklas Persson sa...

Nej jag vet. Men jag säger som en annan hockeybloggerska brukar göra. Jag måste ju hinna med jobbet också :-)

Mer kommer har ju bara hållt på några dagar!

Marie Hallman sa...

Niklas: bara att kämpa på! :)