måndag 8 november 2010

Ragnarsson lägger grillorna på hyllan

Så kom det, beslutet att Marcus Ragnarsson lägger skridskorna på hyllan.

Inte helt oväntat med tanke på hur hans sargade axel ser ut men inte desto mindre jättetråkigt! Speciellt som jag det är extra tråkigt när en spelare slutar på grund av en skada och inte för att de känner att de är färdiga med hockey.

Ragnarsson är ju dessutom en väldigt duktig back som  har tillfört både DIF och serien väldigt mycket under sina år i klubben och han är utöver det en stämningshöjare för alla som han träffar.

Jag ska se om jag får tag på honom, men så här säger han till Djurgårdens hemsida:


"Axeln håller helt enkelt inte för spel och jag kände en osäkerhet redan i somras. Jag gjorde ändå ett försök och var med på is redan från augusti, men det är annorlunda i matchsituationer. Skadan påverkar även rörligheten utanför isen. Ska jag spela och ha roligt så måste jag vara frisk, och det är jag inte. Därför tvingas jag fatta det här beslutet".

 Det står i samma artikel på hemsidan att DIF INTE kommer värva en direkt ersättare utan kör på med de åtta backar som finns i truppen för tilllfället. Nu lånar ju DIF ut en av de åtta, Alexander Deilert på korttidslån till Sundsvall. Vet inte om tanken är att han ska spelas igång där under landslagsuppehållet. Är tänkbart då Hockeyallsvenskan inte gör uppehåll som elitserien utan spelar på.

7 kommentarer:

Jimmie sa...

Så jäkla trist vi hade verkligen behövt Ragge i år!

Hoppas han kommer hänga runt DIF och organisationen!

Anonym sa...

Riktigt tråkigt, bara hoppas att axeln inte är ett handikapp i vardagen för Ragge. Kommer alltid minnas Ragge för säsongen 08/09, kom in efter flera år i Almtuna, många tvivlade om kapaciteten fanns kvar...tre byten senare visste vi svaret. Hoppas att Ragge stannar i DIF:s organisation.

Berra

Pelle sa...

Bättre de lägger pengarna på en ny keeper i stället för en ersättare till Ragge om ekonomin är en trång sektor.

Nicke sa...

Trist, den klart bäste backen i DIF de senaste säsongerna.

//Nicke

Marie Hallman sa...

Jimmie: jupp!

Berra: ja jag hoppas de inser värdet av det han kan och har varit med om. Inget man kan läsa sig till direkt...

Pelle: Trång sektor är just vad det är...

Nicke: mest trist är dock att han itne får välja slutpunkt själv utan tvingas sluta pga skadan. Det suger.

Anonym sa...

Hoppas på redigt hyll av Ragge den 18/11! Han ska tackas av ordentligt!

Så sjukt tråkigt att han inte får lägga av på sina egna villkor!

Tack för allt Ragge!

/Jepe

Marie Hallman sa...

Jepe: Det vore häftigt!