fredag 10 december 2010

Mentala spöken

Det började så bra, med ett riktigt fint mål av Linus Videll. 
Sedan tog det stopp förr SSK som förlorade med 1-4 uppe i Skellefteå och jag tycker Jocke Eriksson har en poäng när han sa så här i Canal Plus efter matchen:

"Som det är just nu tycker jag att vi åker omkring och har tio kilo mentalt spöke på axlarna och är tunga i allt vi gör, både i tanke, ben och armar. Jag förstår att vissa tycker att det ser ut om att vi inte kämpar och så vidare. Men det kan jag lova, så är det inte, utan det är ett mentalt ok som allt för många bär omkring där ute."


Och så är det ju. Det finns kvaliteter i laget men de får inte till det som ett lag riktigt. Frågan är ju hur det ska gå till, vem ska rädda, hur ska SSK räddas? Det är ju inte helt kört än men läget börjar bli prekärt. Helt klart.Blev ingen intervju i kväll utan jag tänker försöka följa upp den här matchen under fredagen i stället.

Inga kommentarer: