tisdag 28 december 2010

Mer om Nisse och matchen...

... kommer senare.

Jag har gjort en lång intervju med Djurgårdens läkare som reder ut allt.
Har även pratat med spelare i Djurgården samt när det gäller matchen och SSK-målet som domarna missade - med Arto Laatikainen.

Jag blir dock utslängd från arenen inom någon minut, måste köra hem och göra klart allt så det tar ett tag men det kommer klara och tydliga besked - så gott de går att ge om Nisse i det här läget - lite senare. Jag har även skickat iväg en TT text som ni som vill veta mer om Nisse kan läsa till att börja med. Den hittar ni förhoppningsvis snart ute på webben på någon av alla nyhetssajterna. Jag länkar sedan till den.

Sorry för dröjsmålet och tack för tålamod alla.

4 kommentarer:

Lossenlad sa...

Den som väntar på nåt gott.. ;-)

Tur mot tälje sa...

Allt om Nisse står redan i media, slappna av.

Visa att du inte är en hyena och låt dom va.. Alla verkar skita i det som står på våran klubbs hemsida. Föraktar media för deras hets, men för en journalist är det en "plikt" att rapportera.

Vad är empati?

Anonym sa...

Jag ser fram emot en intervju med DIF:s läkare som kanske kan räta ut en del frågetecken. Sen tolkar jag hemsidan som att det är Nisse man ber om ska lämnas ifred, och det hoppas jag verkligen alla reportrar respekterar!

Marie Hallman sa...

Lossenlad: du menar Arto om SSK antar jag, kommer om en liten stund

Tur mot Tälje: Allt står inte alls. Det ÄR en journalists plikt att rapportera, sedan är det upp till var och en att göra det på det sätt man anser är rätt och riktigt.
Jag känner enorm empati med Nisse, hans familj, lagkamrater coh andra vänner.
Att reda ut begreppen runt stroke är viktigt tycker jag, därför har jag pratat med DIFs läkare om det. Nisse har jag självklart INTE ringt. Givetvis inte.

Anonym: ja jag tror inte alla har full koll på det här med stroke så kan jag bidra med att räta ut några frågetecken så gör jag gärna det. och jag har som sagt INTE ringt nisse eller hans familj. Tyckte det räckte med Djurgårdens läkare och att prata lite med några lagkamrater.