onsdag 8 december 2010

Pyörälä: "Snacka om lucky goal!"


(Avgjorde i sista sekunden. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

Det blev mest Frölundavinkel i dagens TT-text, den hittar ni här (DN.se) och här (Hockeykanalen.se). Samma text, olika omgivning välj själv var ni vill läsa.
Ett par saker fick inte plats.  Så här säger Pyörälä om…

… varför Frölunda ännu inte tagit en trepoängare i Stockholm och Södertälje de här säsongen:
– Jag vet inte varför det aldrig blir en trepoängare men just nu är två poäng bra för oss. Vi behöver varenda poäng.

… att Frölunda har vunnit fyra av sina fem senaste matcher och har lyft spelet sedan 2-5 förlusten i Södertälje senast man var här.
– Vi har börjat spela bättre och mer som ett lag, nu spelar inte längre var och en för sig utan nu spelar vi för laget, då tar man mer poäng. Det är ju inte så att vi bara spelat för oss själva tidigare heller men nu tänker alla på laget hela tiden.

Det såg föresten otäckt ut när Riku Hahl fick en puck i huvudet. Den träffade örat och när jag pratade med Hahl efteråt så jag hur örat var helt sårigt både på ut och insidan. Det droppade till och med blod ur det när vi stod där i omklädningsrummet.

Finländaren berättade att han försökte spela ett byte till efter smällen men att det inte gick.

Om någon undrar hur det känns efter att man har fått en puck på örat så beskrev Hahl det så här:
- Det bara ringde till i skallen och det ringer lite fortfarande. Man tappar balansen också, balansnerven fick sig en smäll. Man blir lite yr, men inte som när man har hjärnskakning, för det har jag inte.

Är det som när man kliver av en snurrig karuselltur? 
- Ja ungefär så, jag kände mig inte säker på hur kroppen reagerade och kände att jag inte hade självförtroendet riktigt att spela när balansen var så dålig.

Inga kommentarer: