tisdag 21 december 2010

Skadekoll AIK: Christopher Heino Lindberg


 Jag kollade föresten lite läget med Heino vs Bjurling. Inlånade Bjurling har ju bara en och en halv vecka kvar på kontraktet som går ut sista december.

Och enligt uppgifter som jag har fått är Heino långt ifrån spel i dagsläget.

AIK har kollat upp och – med hjälp av läkare/fysfolk - gjort lite stresstester på Heinos ljumske och det verkar som att man nu har hittat problemet.

Frågan är dock vad som ska göras åt det, där är man inte säkra än.

Det enda som är säkert är att Heino inte kan vara i spelbart skick redan efter nyår och nu jobbar AIK på en lösning.

Björne Bjurling stannar gärna kvar, frågan är vad Brynäs som hyr ut honom säger.
AIK betalar en del av Bjurlings lön men det kan ju hända att Gävlelaget vill ha mer och så vidare.

Fortsättning följer på den storyn…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heino, heino heino.... Han verkar vara en riktigt skön kille och jag gillar verkligen vad han gör när han står - men det här börjar bli lite löjligt nu. Damma av testiklarna eller vad tusan det är som krånglar och kom in i matchen!

Marie Hallman sa...

Anonym: eh ja jag vet inte vad jag ska säga snart om det dr men ljumskskador är svåra, kan verkar banala men är bland det värsta. Jag har försökt få tag på honom ska testa igen.