tisdag 22 februari 2011

Engblom - Skadekoll och hyllningar


( David Engblom. Foto:www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

 David Engblom är den spelare som har spelat flest matcher i AIK (över 700 nu) och det hyllades han för innan matchen gick igång.


Jag satt tyvärr fast i bilkö så jag kom in precis på slutet och missade det mesta men efteråt berättade Engblom att det var ett skönt men jobbigt ögonblick på samma gång.


Engblom blev nämligen väldigt rörd, det kom någon tår och:
- När fansen började sjunga var det svårt att hålla sig. Samtidigt som det är enormt stort. Det kändes ända in i hjärtat. Jag hade bett att AIK inte skulle ta i för mycket, det är så känslosamt och kan vara lite svårt när man ska spela sedan. Jag blev glad för allt men ville inte ta för mycket från laget heller, säger den som alltid galet ödmjuke Engblom.


Han fick spela center mot Brynäs då Pavlikovksy var borta och föll i hop på slutet av matchen i smärta.
Det såg otäckt ut, speciellt som han tog sig mot knäet men efter matchen kunde han i alla fall gå utan kryckor även om han haltade en hel del.

- Jag fick pucken mellan byxan och benskyddet, försökte ställa mig upp men det brände till helt galet, så det gick inte. Det är redan ett blåmärke, får se vad det blir, konstaterar Engblom.




2 kommentarer:

Anonym sa...

En David Engblom!

Marie Hallman sa...

Anonym: ja han är värd alla hyllningar och lite till :0)