onsdag 9 mars 2011

Inte mätta än

Dags för kvartsfinal två och de som trodde att AIK var nöjda efter vinst i kvart nummer ett tror fel.
Ungefär lika fel som de som trodde att AIK var nöjda efter slutspelsavancemanget.

Jag har gjort en massa annat i tre dagar och inte hunnit känna av stämningen men med tanke på vad Oscar Ahlström sa på vägen hem från Jönköping och med tanke på hur sugen han lät då när vi satt ett tag och pratade om drömmar och längtan som alla i laget har - jag tog inte med allt faktiskt - så kan jag lova att nöjda är det sista AIK är.


För många i laget blir det första slutspelsmatchen hemma, det är något de - som Oscar sa - har drömt om så länge, så länge. Så det lär bli fullt ös i dag med.

Ingen Josh MacNevin på isen, han sitter på läktaren men sa nyss i en intervju att musklerna måste få vila lite och att han hoppas kunna vara med i nästa eller nästnästa match.

Jag är på Hovet och tar snack för bloggens räkning. Kommer lite noterat också men jag ska göra lite andra jobb efter matchen också så det kan ta lite tid, men grejerna kommer senare i kväll/natt i allafall.

Nu - nedsläpp!

2 kommentarer:

Erik sa...

Jag tycker den här musikvideon sammanfattar AIK väldigt bra :-)

http://www.youtube.com/watch?v=2VXo3gG5OeU

Marie Hallman sa...

Erik: ja typ :0)