fredag 25 mars 2011

Salmonsson "Jag blev lite övertänd där"

(Salmonsson blev lite övertänd och fick betala med en axel ur led. Foto: www.hockeymedmariehallman.se)

Det såg otäckt ut när Johannes Salmonsson missade en tackling och for med huvudet före in i sargen.  Det slutade med en axel helt ur led. Den drog AIK:s naprapat tillbaka direkt.

Prognosen för fortsatt spel?
Svårt att säga, det är så olika från person till person. Men Salmonsson var optimist efter matchen trots att han var minst sagt stel i nacke och axel:

– Jag har haft så här förr och då har det tagit mellan två dagar till en vecka att bli bra. Det var samma sak precis före första träningsmatchen i Davos, då slog jag axeln ur led på en träning precis före matchen, men då kunde jag spela två dagar senare. Så det kan gå fort så jag hoppas det gör det igen

Men du vad hände egentligen?
– Jag skulle tackla, han (Micke Johansson) svänger och jag tänker att jag inte ska köra på honom i ryggen utan hoppar åt sidan och sedan hoppar jag in i sargen i stället. Jag blev lite övertänd där, man blir lätt det med den här atmosfären och den här publiken i ryggen, men det var väl lite korkat, det var det, säger Salmonsson och fortsätter:

– Jag hade ju kunnat låta bli att kasta mig in där och jag vet inte vad jag gör, men med 2-2 på tavlan och den här stämningen och publiken i ryggen så... då blir man lätt lite övertänd.

Spelar du på lördag tror du?
– Jag hoppas det, Jag kommer säkert ha ont i morgon men med lite piller och grejer så ska jag väl kunna vara med, he, he.

Vad säger du om era chanser nu?
– Det vill sig inte i de två första matcherna, men nu har vi en ännu större chans att göra en ännu större skräll, jag tror att vi vänder det här.

Salmonsson ska dock röntga axeln under fredagen. David Engblom som fick skott på foten, klev av och sedan kom tillbaka och spelade klart matchen ska även han röntgas under fredagen.

2 kommentarer:

Tobbe sa...

"jag tänker att jag inte ska köra på honom i ryggen utan hoppar åt sidan". Tillåt mig skratta, han missar ju bara tacklingen.

Marie Hallman sa...

Tobbe: Såg så ut tyckte jag med men så var det inte hävdar han själv och det kan ju bli så att det var tänkt på ett sätt och blev på ett annat sedan.