torsdag 7 april 2011

Nygårds: "Inga kommentarer!"

(Lehoux saknades och SSK vägrade säga varför. Bilden är - givetvis - tagen vid ett annat tillfälle. Foto: www.hockeymedmariehallman.se)

Yanick Lehoux saknades och fanns varken på isen eller laguppställningen eller hallen.
SSK hade dock ingen som helst lust att berätta varför stjärnforwarden saknades. Lehouxs agent vägrade även han att ge kommentarer och hänvisade alla frågor till SSK.

Det har gått diverse olika rykten och bloggen försökte få någon rätsida på det men den enda det fanns tid att prata med var sportchefen Per Nygårds som vägrade säga någonting annat än:
– Inga kommentarer.

Varför kan du inte berätta om det är en skada, en sjukdom eller något annat?
– För att vi bedömer att det bästa för vår förening är att inte berätta det, säger Per Nygårds

Det finns uppgifter om att ni har brutit kontraktet?
– Har vi brutit kontraktet?

Det finns uppgifter om det ja. Stämmer dem?
– Inga kommentarer.

Är Lehoux kvar i Sverige?
– Ja han är kvar i Sverige,

Kommer han vara spelbar/vara med i sista matchen?
– Inga kommentarer! Och vad är det för fråga? Man vet inte vilka som kan vara där förrän det är dags för match och det gäller alla spelare, säger Nygårds och längre än så kom vi inte. Jag och LT:s Andreas Hansson försökte ställa någon fråga till i ämnet men fick bara samma svar: Inga kommentarer.

Vi pratade även lite om den kommande matchen.
Fredric Andersson menade att SSK nu kan åka upp avslappnade och med gott humör och njuta av att spela och vinna kommande match.

Nygårds reagerade lite på det där med avslappnat:

– Att säga att vi kan spela avslappnat är väl att ta i men jag tror att det kommer ligga mer press på Modo.

Kan trycket från hemmapubliken bli jobbigt om ni kopplar ett tidigt grepp?
– Ja, lite så är det väl. De har hemmaplan, det är avgörande match men det är inte som att spela en rolig SM-final direkt utan det är en elitserieexistens som står på spel och då är det inte lika roligt.

Jag kan tänka mig att det blir pressat om ni gör första målet?
– Ja, man vill ju inte släppa in mål och om det tar lång tid innan de får in något så blir de stressade. Det är ju så att när man inte får in målen så tar det kraft, på samma sätt som det släpper fram kraft om man gör ett mål. Men de tänker nog likadant om oss så det kommer bli en speciell karaktär på matchen, säger Nygårds.

SSK åker upp till Övik redan på torsdags kvällen. Man tränar på förmiddagen och åker i två plan (alla fick inte plats i ett) på kvällen. Att man sover över är mest för att göra en sista sammansvetsning av gänget.

– Vi kände att vi ville vara ihop och ladda tillsammans. Är man ensam börjar man tänka och grubbla för mycket på det, men om man laddar ihop så är det mest skönt. Sedan blir man mer avslappnad när man är med gänget än om man sitter hemma och tänker på matchen. Det är skönt att ladda utan andra störningsmoment.

8 kommentarer:

BigDan sa...

Tycker detta verkar vara en riktig soppa av SSK. Alla vet att Lehoux är en spelare av högsta klass när han är i form nu kom han med vad kan tänkas en inte fullt så bra grundträning som vi har i Sverige och kanske inte hade den riktiga orken. Men till nästa säsong är han nog i fas igen.

Han är även en spetsspelare som kan vara tungan på vågen mot Modo med sitt skott och spelssinne även om han inte är i form, jag tror knappast Floda kommer göra något större väsen av sig.

Det är även synd för här hade vi en spelare som verkligen ville komma tillbaka till SSK (vilket inte är vanligt för att vara ärlig) och så blir det världens soppa av allting.

Nej kan bara tycka att det är sorgligt att det alltid händer mycket konstigt runt SSK.

Anonym sa...

BigDan > Jag håller med dig och jag håller inte med dig. Lehoux är en spelare av hög klass när han är i rätt form, men av någon anledning är det någonting som hänt. Vad vet jag inte, det kan ju handla om någonting annat än det sportsliga, vem vet.
Dock håller jag inte med dig angående Floda. Han är något för tunn än så länge och skulle behöva träna upp sig en del. Men att han inte kommer göra bra ifrån sig kan jag inte hålla med om.
Han gjorde en riktigt bra match igår mot Mora och enligt min mening skulle han fått chansen tidigare i kvalserien och även under grundserien.

Jag tycker även det är jättetråkigt att fler juniorer inte fått en ärlig chans i A-laget. Jag tänker då förstås på Bergfors, Wandell och Jonte Ericsson men även på dagens juniorer som faktiskt är riktigt duktiga.

Men låt oss inte lägga energi på det nu, nu behöver laget oss mer än någonsin och vi måste alla tillsammans visa vårt stöd!

Kalle Aber sa...

Hallman, Hallman.. Lehoux har själv valt att lämna laget då han blev putt efter bänkningen mot Växjö.. Alla frågar om sparken... Har aldrig varit på agendan, då ska halva laget sparkas.

Du läser på forumet för mycket!

Puss

BigDan sa...

Anonym> Håller med om att Floda faktiskt gjorde en bra match mot Mora men tror inte han kommer tillföra mycket mot Modo där det är bättre och större spelare, men jag har mer än gärna fel :)

Han måste lägga på sig lite och tuffa till sig till nästa säsong då kommer han kunna bli riktigt bra.

Svempa sa...

Ha ha ha ha. Vilka muppsvar av Nygårds. Varför inte bara säga som det är? Nu framstår han ju som en patetisk pajas. Och det var tydligen rejält känsligt det här med Lehoux. Vill inte Nygårds erkänna sitt misslyckande i den här värvningen eller vad? Det verkar inte bättre och det är ett tydligt tecken på att Nygårds är fel man på fel plats.

Nygårds har inte lyckats med en enda värvning sedan han kom till klubben. Han gav fan i att värva en ny målvakt dessutom. Jag förstår inte varför han ska ha så svårt att inse att han inte räcker till och avgår självmant.

Jag tycker hans stingsliga uttalanden också ger ett tydligt sken av krisen i Sportklubben just nu.

Marie Hallman sa...

BigDan: Ja jag vet inte vad man ska tro. Han var ju bra i sex matcher sedan bara dog det på något sätt. Om det beror på familjeorsaker, eller något inom laget vet jag inte. Men han var väldigt omtyckt förra året och ville ju verkligen till SSK så det känns lite märkligt att det har skurit sig totalt nu. Om det nu är det som är orsaken.

anonym: ja när det här är över, så måste det till förändringar i SSK, så mycket är klart. En vettig juniorsatsning borde vara en del av detta.Det går inte att släpa hit sju, åtta halvdanna importer varje år. Är dyrt och uppenbarligen föga lönande sportsligt heller.

Kalle Aber: Jag hade inte läst en rad om detta på forumet när jag skrev det. Fick höra infon före matchen sedan hade jag fullt upp med match och lite annat betaljobb efter, samt körde hem och skrev. Sedan tar jag alltid det som står på SSK:s forum med tio båtlaster salt. Det behövs.

BigDan han gjorde en bra match i går tycker jag. Men hela arbetet med juniorer och att ta upp dem måste förändras i grunden så som tex DIF, AIK, Skellefteå och Brynäs har gjort.

Svempa: Nygårs kan inte klandras för alla värvningar men visst här har det skitit sig totalt. Jag förstår att SSK är pressade, dock tror jag att det bästa för föreningen hade varit att säga att så här är det och sedanär de inget mer med det. Punkt. Är killen tex bara bänkad. Säg det då så tar spekulationer och gissningar slut direkt. Är alltid bäst för föreningen att säga som det är. Tycker jag.

Rex sa...

Lehoux sitter över Atlanten om några timmar. Åkte nyss hem med Air France.

Marie Hallman sa...

Rex: Kanske det och lika bra i såfall. Om han ändå är bänkad gör han ju ingen nytta här...