onsdag 27 april 2011

Silly season Mathias Tjärnqvist

 (Mathias Tjärnqvist funderar på framtiden. Foto:www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

Djurgården har ju, som bloggen har kunnat berätta, lagt ett bud på bordet till bröderna Tjärnqvist.
Jag har inte fått tag på Daniel än men väl på Mathias, som dock inte kan säga mycker mer än att:

-Jag har inte bestämt något alls än. Jag är långtifrån att skriva på någonstans just nu.


Tjärnqvist junior har borta på semester och kommer fundera ett tag till innan han närmar sig ett besked:

-Ja, jag vet inte. Det kan ta alltifrån någon vecka till efter VM, det kan ta lång eller kort tid, jag vet faktiskt inte.

Hur tänker du om framtiden då?
-Självklart så vill jag utomlands, det är prio ett, sedan får man se. Jag kanske inte får något där, det vet jag inte så det är svårt att svara på hur det blir.

Varför drar spel utomlands?
-Man lär sig mycket, det är bra hockey sedan vill jag passa på när jag fortfarande har åldern inne..., säger Tjärnqvist som är 32 år och som kan tänka sig både KHL, NHL, Schweiz ja hela paketet utomlands.

Djurgården är dock inte helt kört än.
-Nej, nej absolut inte. Det hoppas jag inte! Inte för mig i alla fall. Utan det är ett av ALLA alternativ. Vi får se, avslutar Mathias Tjärnqvist.

4 kommentarer:

Robin Fredriksson sa...

Extremt intressanta intervjuer i dessa Silly Season tider! Grymt bra jobbat då andra medier inte har lika djup fokus.

En person jag gärna skulle vilja se en intervju med nu är Linus Klasen då väldigt många Djurgårdsfans vill ha in honom på sista forwardsplatsen. Då det saknas en playmaker efter att Krüger lämnat. SSK-fansen är nog intresserade av vart han hamnar också.

En annan person det varit tyst om på sistone är Mark Owuya. Någon NHL-action? Hur många klubbar rycker i honom? Vore intressant.

Tack för en grym blogg.

Anonym sa...

Ja det skulle vara intressant att höra hur Klasen själv ställer sig till spel i DIF.

micke sa...

Kan du inte kolla läget med Timmy P också så är du go'! :)

Marie Hallman sa...

Robin och anonym: Tack Robin :)) Linus är inte så värst sugen på att svara i telefonen... och nu drar jag till VM ett tag men jag ska testa när han kommer hem om det inte redan är passé då.
Mark har jag pratat lite med fast jag inte har skrivit och det finns en del intresse från NHL-klubbar men sedan gäller det ju att välja "rätt" om det nu går och Mark kan ju även tänka sig skriva på coh bli utlånad... men NHL klubbarna tycker att vi i Sverige är sjukt tidigt ute med våra värvningar. De vill spela klart sin säsong först, titta över vad de behöver och SEDAN börjar de värva... Deras kontraktstider löper ju till 1 juli så de ligger ett par månader efter.

Micke jag har försökt ringa timmy har inte fått tag på honom jag får testa senare i vår om det inte är klart med allt då redan.