måndag 22 augusti 2011

SSK överens med Putte Carlsson och Modomatchen

Det tog en evig tid men nu är SSK och Patrick Putte Carlsson äntligen förlikade.

Så här säger SSKs ordförande Jan Bergman på SSKs hemsida om ärendet:



"SSK har nått en uppgörelse med Patrik Carlsson. Uppgörelsen innebär att Patrik Carlsson och SSK går skilda vägar och SSK blir kompenserade.

SSK's uppfattning har varit och är fortsatt att SSK och Patrik Carlsson hade ett gällande avtal för säsongen 2011/2012.

SSK ville behålla Patrik och vi var beredda att gå till Skiljedom, Patrik ville förlikas vilket SSK nu har gått med på. Det innebär att SSK har blivit kompenserade och att Patrik ej kommer spela i SSK innevarande säsong"


Jag har med kort varsel blivit skickad av Expressen på fotboll i Örebro, har suttit i bil några timmar och ska nu liverapportera från Behrn fotbollsarena så jag har inte hunnit kolla om de uppgifter om hur mycket SSK har fått i ersättning stämmer. Kan tänka mig att det inte kommer att bli offentligt heller men jag hinner hur som helst inte kolla.

Fotbollen gör även att jag missar matchen mellan SSK och Modo. Jag ska försöka hinna ringa i fotbollspausen men det är oklart om det går. Vi får se om jag hinner göra något och i såfall när.

3 kommentarer:

BigDan sa...

Jäklar vad synd att du inte kunde vara i templet och skriva om matchen utan istället åka och skriva om en ointressant fotbolssmatch i Örebro ;)

Marie Hallman sa...

BigDAn. ja det blev lite så men det är som det är med det där. Kul ändå att Expressen vill att jag ska jobba, synd att det krockar.

Anonym sa...

Va f** Marie se till så att Expressen anställer dig för hockeysidan så att det iallafall finns 1 kompetent skribent där! Den sidan håller ju på att rasa samman rejält!

Sanna mina ord mina vänner årets "gulligull-lag" i Expressen kommer att bli...... Modo.