måndag 31 oktober 2011

Krüger: "Jag är lite mer avspänd nu"

Lite sent ute med den här men hur som helst,  Marcus Krüger gjorde sitt första NHL-mål i karriären natten till söndagen. Riktigt roligt att se.

Krüger inledde målskyttet när Chicago vann mot Columbus med 5-2 när han tryckte in en retur på Jamal Mayers skott efter 2.51 av första perioden.

Det finns en kort videosnutt med Krüger på Blackhawks hemsida där säger han att:



-Det var skönt att få göra första målet och skönt att vi fick en bra start i matchen. Jag fick en fin passning (från Brent Seebrock) som jag skickade vidare till Jamal som sköt, sedan blev det i stort sett öppet mål, det var en skön känsla.

Han får en fråga om Jamal Mayers och svarar att:
-Han är en bra spelare, snackar mycket med mig och försöker hjälpa mig och gör det enkelt för mig

Det kommer lite frågor om att han spelar bättre nu och då säger Krüger att:
-Jag är lite mer avspänd nu än under träningscampen och håller mer i pucken, det känns bättre nu.På campen var det lite speciellt, jag var lite spänd och satte för mycket press på mig själv, det är bara slappna av, gå ut och spela mitt spel, det är så man spelar bra hockey

Svenske lagkamraten Viktor Stålberg satte två av de fem målen och om honom säger Krüger:
-Det är en bra kille som jag definitivt kan snacka mycket med han hjälpte mig mycket under campen också

Stålberg utsågs för övrigt till first star och Krüger till second star i matchen. Det är så kul att följa de här killarna, bara hoppas de kör på och slipper skador där borta.

3 kommentarer:

Therese sa...

Vart hittar du intervjun? Skulle du kunna länka?

Marie Hallman sa...

Therese: Intervjun hittar du på chicagos hemsida. http://blackhawks.nhl.com/

sedan måste du leta lite, jag har inte lyckats hitta den i efterhand tyvärr men kanske om man googlar? Finns tyvärr ingen direkt länk till den.

Therese sa...

Okej, tack så mycket :)