fredag 25 november 2011

Örebro on tour



Foto:www.hockeymedmariehallman.se

Jag, fotograf/redigerare Agén och ljudtjejen Hanna hängde med Örebro Hockey häromdagen. Vi åkte med ner till Tingsryd och tillbaka och tog plats där bakibussen. 
Tog väl fem och en halv timme åt vardera håll plus matstopp på vägen ner. Jäkligt roligt och väldigt snälla spelare som stod ut med att vi klampade omkring och bökade.

Här är lite stillbilder från resan, rörliga bilder och en massa sköna kommentarer och stories från spelarna kan ni se i kväll i magasinet som sänds efter kvällens match i TV10 och Viasat hockey.



(Johan Wiklander med madrass. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)




(Kåberg spanar in novemberkåsevattendiken i mobilen Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



( Zzzzzzzzzzzzz på madrassen. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


(Conny Strömberg och Andreas Frisk. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


(Pär Edblom går på fiskedjupet Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


  

(Frisk sover lite innan lunchen...Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


(Wiklander knoppar efter lunchen när det börjat bli lite mörkt. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



(Framme i Tingsryd. Johan Agén fotar värmningen. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


(Jared Aulin laddar. Snart ska han göra poäng i 18 :e matchen på rad. Foto:www.hockeymedmariehallman.se  )



( Avslappnat före matchen. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


 
(Dags för match Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

 
(En otålig kedja Foto:www.hockeymedmariehallman.se )




(Tar ledningen... tapper ledningen... tar ledningen ... tappar ledningen... tar ledningen...Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



(Kåberg har tvingats kliva av på grund efter en smäll mot nacken . Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


 (Tingsryd gör 4-3 och nu måste det läggas in en växel till, Alla är på tå. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


(Tingsryd har segervittring men så... vänder Örebro tillbaka och vänder. Det var ju fan som en i grönt sa...Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


(Segerjubel efteråt. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


(Kåberg och Frisk vid Chicagobordet. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


(Klockan är  runt 01.30 och det är några timmar kvar  Kåberg, Weinstock, Conny, Frisk och Edblom. Foto:www.hockeymedmariehallman.se )

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Men nakna gubben då!??

Marie Hallman sa...

Fredrik: ja han var ju på mitt hotell, det jag inte fick sova på trots attjag hade bokat, och när jag såg honom stå där så vart jag så ställd att jag inte fick upp kameran. tyvärr!!!! Det hade varit en höjdare....

Marie Hallman sa...

Jag ska väl förklara det här med nakna gubben för er som inte sett det på twitter...
Bussen var tillbaka vid 03 i Örebro och jag som ahde varit vaken nästan ett dygn då hade bokat rum på hotell Plaza.
Lyckas leta mig dit 03.15 men kommer inte in, stället är stängt. Tittar in genom fönstret mot receptionen, ser en naken gubbe stå med röven ut mot gatan. Jag knackar han vänder sig om och ser minst sagt stressad ut när han ser att jag ser...
Han kutar i väg uppför en trappa, jag fundrar någonsekund på om jag verklgien vill bo här men är så jävla trött så medan jag ser hans skinkor dallra uppför trappan ringer jag det "journummer" som finns på dörren. Ringer 20 gånger inget händer. Tittar in genom fönstret igen och ser nu en annan (eller samma liet osäker) men nu påklädd gubbe i receptionen. Han öppnar och säger att de redan har hyrt ut mitt rum. Lajbans. eftersom alla rum på alla nattöppna hotell som det gick att ringa till också var slut var det bara bita ihop coh sätta sig i bilen och köra hem typ 20 mil. När man varit vaken 24 timmar redan. Ingen hit men det gick. Fråganär ju vad den nakne gubben gjorde i receptionen. Den påklädde sa "oj oj det var ju inte bra det här" ochmenade att nakna gubben låst sig ute från rummet. Yeah right. Vem går ut naken i korridoren 03.15 på ett hotell? Bisarrt är bara förnamnet.

Anonym sa...

Hur blir det med den delvis utlovande intervjun med Herr Nygårds. Det var ju ett tag sedan...

Marie Hallman sa...

Anonym:; Jag har försökt! men det skiter sig hela tiden att få ihop när vi båda kan. Tyvärr kan jag mest kvällar,nnätter och helger och då kan inte Nygårds. Men någon dag ska vi väl lyckas synka ihop det.