tisdag 3 april 2012

DIF vs BIK Karlskoga och Skellefteå-AIK

Det är en lite obegriplig krock mellan slutspelet och kvalserien i kväll, fanns dagar att sprida ut det på men icke. Begriper inte hur man tänkte här. Nåja. Så är det i alla fall. 

Djurgården spelar en - för resultaten betydelselös match men, det finns andra saker att spela för. Nummer ett är för hedern, fansen, klubbmärket. Så jag hoppas att Djurgården går in och tar i, även om tomheten är total inombords.



Spelarna skäms över vad de har åstadkommit, att vinna i kväll är det minsta man kan ta sig samman och göra. BIK Karlskoga har ju inte heller något med slutstriden att göra. Sedan finns det ju en poäng med att komma trea. OM det visar sig att Timrås ekonomi inte duger till en elitlicens, obs jag skriver OM ska mycket till för det, så är det ju trean i tabellen som ligger närmast att få den plats Timrå i så fall går miste om. Så det vore ju dumt att inte ta den där placeringen.

För AIKs del väntar semifinal fyra, på bortaplan i en serie där AIK var grymt starka på Hovet och utjämnade serien till 2-2 i matcher, så hur det än går i kväll kommer det att bli en match till på Hovet senare i veckan.

Att AIK tog sig samman som de gjorde efter match tre tyder på bland annat på att man har en stark lagmaskin att falla tillbaka på. Alla spelar verkligen för varandra,  när någon faller ur ramen då får han fan höra det också. Man både bär och pushar varandra på ett sätt som är häftigt att se. Nu säger jag inte att Skellefteå inte gör detsamma, men AIKs seger senast var stark. Jag förväntar mig ett liknande agerande i kväll, sedan om det räcker eller inte är en annan femma.

Själv kommer jag vara i Örebro! Och jobba med TV hela kvällen. Jag kommer alltså inte att kunna följa någon av 08 matcherna vare sig live eller via tv. Och kommer inte hinna med några intervjuer heller. Ledsen för det, får se om det går att följa upp på onsdagen eventuellt (beror lite på jobb då)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Neeej, slopa Örebro-jobbet så att vi kan få lite riktig rapportering från 08-matcherna! :)

Skämt åsido, det där med att AIK:arna driver på varandra skulle vara intressant att höra mer om. Från läktarplats ser man ju inte vilka det är som snackar i omklädningsrummet, på bänken osv. Det vore kul med en artikel om det, eller någon kommentar här!

Pelle sa...

Gällande Djurgårdens match, förväntar jag mej 2 saker, dels att klacken visar att hjärtat slår för laget, även om dom förlorar ikväll, inget bu rop och härj, känns som laget i sig fått lidigt tillräckligt.
Men vill även se att laget visar sina supportrar som är där ikväll trots den betydelse lösa match att dom inte har betalat sin biljett onödan, utan bjuder på en riktigt kamp ändå. Och kan även tycka att ikväll kan väl Sandberg få stå, har ju stått i båset hela säsongen.

Marie Hallman sa...

Anonym: Rosén snackade lite om det senast här på bloggen,efter förra hemmasemin. De är bra på att hålla efter varandra, har högt i tak om någon tycker att de andra inte presterar då går det att ryta tillo ch säga det utan att lagkompisen tar illa upp. Sånt är viktigt. Titta snett är inte bra, ta upp och rensa luften hjälper däremot.

Pelle: jag såg ite matchen men de vann ju med 3-0så jag hoppas det syntes att de har hjärta för klubbe