torsdag 19 april 2012

Grattis Brynäs!

Oj. Vilken beslutsamhet Brynäs spelade med i sjätte finalen. Inget tjafs, inget jox, ingen tvekan. Nu jävlar skulle guldet tas.

Så stort grattis Brynäs! Finns många i både laget och klubben jag unnar det där guldet lite extra. Som sportchefen Sundlöv - som han har trollat med knäna i bland för att få ihop ett bra lag men så har han ändå lyckats trots små resurser att hitta guldkornen.



Ta bara en sån som Ryan Gundersson. Som var under Djurgårdens lupp men hamnade i Brynäs. Som rynkades på näsa åt - han kom ju från hockeyallsvenskan inte kunde väl en sån. Jo det kunde han.

Stort grattis också till spelare som Andreas Dackell som kom hem till Gävle och verkligen har gett klubben allt i slutet av sin karriär. ´Som tvingades avsluta karriären innan säsongen var slut på grund av skada. Undrar hur stor roll han har haft - inte minst mentalt-  i den här segern där han pushat på laget från bänken och i omklädningsrummet.

Jag tippar på att han har betytt MYCKET, liksom Mats Lavander och Jesper Ollas. Inga flashiga spelare men åh vilken hög arbetsmoral, vilken tjurig het och vilja. Underbart!

Häftigt att se spelare som Järnkrok och Silfverberg också. Jag minns tårarna i Silfverbergs ögon efter finalförlusten. I år har han sett ut som en typ hundra år klokare spelare, som han har levererat in i det sista. Häftigt.

Skellefteå gjorde ett bra slutspel dock, det kan man inte ta i från dem. Men Brynäs med sin kombination av ungt och gammalt och med stora Brynässlag på hjärtat blev för svårare. Så återigen, grattis!

3 kommentarer:

Nilsson sa...

Hur går det med Nygårds-intervjun?

Skulle vara intressant om den blev av och on du kunde namedroppa några spelare och se vad Nygårds har att säga om dem.

Tim Eriksson
Robert Carlsson
Mattias Carlsson
Rok Ticar
Tim Heed
Jonas Almtorp
Jonathan Carlsson
Dragan Umicevic
Josh Soares
Marcus Bohman

Du brukar leverera! Tack på förhand!

Marie Hallman sa...

Nilsson:
Jag ringde Nygge i tisdags, men han hade möten fram till sent på kvällen, dagen efter var vi båda upptagna, jag ringde men då var han upptagen, sedan ringde han igår men då var jag upptagen och kunde inte svara, hann inte göra intervju efter heller, idag har jag varit och jobbat för Viasat i Nyköping. SÅ vi har ringt om varandra. Jag vet inte om han vill svara under helgen, ska testa men annars får jag göra nytt försök nästa vecka.

Nilsson sa...

Ok Marie! Litar som sagt på dig! Du får gärna slå Mattias Carlsson en signal också.