tisdag 22 maj 2012

Silly season DIF: Elias Granth lämnar elitserien för DIF+ rykten om Ljungh

Challe Berglund hade ju utlovat några backkontrakt förra veckan, men då kom inget. Det gjorde det idag, tisdag, då Timråbacken Elias Granath skrev på ett tvåårskontrakt för DIF.

Han har erfarenhet både av att åka ur elitserien och ta sig upp igen med Leksand. 2009 gick han till Timrå och värvades då av just Challe Berglund.



 "Elias hade en mindre lyckad fjolårssäsong på grund av skador men gjorde två riktigt bra säsonger innan dess. Jag värvade honom när jag tränade Timrå och han är en spelare man vill ha i sitt lag. Elias är en riktigt stark karaktärsspelare som alltid gör allt för laget och är stark i defensiven. Han kommer att döda många utvisningar för oss. Elias tränar bra och är på alla sätt en bra spelare. Han ligger dessutom bra till åldersmässigt i gruppen." säger Challe Berglund i ett pressmeddelande.

Jag hann inte ringa Elias vid någon vettig tid i dag men vi har kommit överens om att höras i morgon, onsdag, så jag hoppas få till en intervju då i stället.

Apropå DIF och silly season som har det ju snackats en del om Västeråsforwarden Markus Ljungh och att han ska ha setts vid någon DIF-träning. Jag vet inte, har inte hunnit kolla med andra spelare om det stämmer men ringde Markus själv i stället.

Han sa dock att han inte vill kommentera något om någon klubb innan det finns något klart att prata om. När jag frågade hur länge han tror det tar innan något är klart så blev svaret, förhoppningsvis de närmsta två veckorna. Vi får se om jag kan luska ut något innan dess eller om det blir till att vänta tills det finns något officiellt att intervjua honom om.




Inga kommentarer: