fredag 11 maj 2012

Silly season SSK - värvar Fleury på tvåårskontrakt UPPDATERAD


SSK har värvat franske landslagsforwarden Damien Fleury på ett tvåårskontrakt. En riktigt bra värvning i allsvenskan. Fleury spelade allsvensk hockey för två säsonger sedan, då blev det 25 mål på 44 matcher. 

Senaste säsongen blev det spel i Luleå och Timrå, totalt 12+4 = 16 pinnar på 52 matcher i grundserien och 1+1 = 2 poäng för Timrå i kvalserien.


- Vi är jätteglada att få in Damien i SSK. Hans främsta egenskap är ett starkt målskytte, något han inte minst visade säsongen 2010/2011 då han kom tvåa i målligan i Hockeyallsvenskan, säger sportchefen Per Nygårds i ett pressmeddelande.

I SSK får han återförenas med Gustaf Björklund och Johan Andersson som han spelat med tidigare i Västerås respektive Timrå.

- Det känns riktigt spännande och bra. Jag vet att laget har ambition att spela i Elitserien och det passar mig jättebra. Jag har också förstått att SSK är en riktigt professionell klubb och det känns viktigt för mig, säger Damien Fleury i samma pressmeddelande.

Där säger han också att han älskar svensk hockey, att han förstår svenska och nu försöker lära sig prata språket också.

SSK har han bara hört gott om, via bland andra just Johan Andersson och Gustaf Björklund och Fleury beskriver sig i pressmeddelandet som:

- Snabb, gör gärna mål och har ett bra skott. Jag ser fram mot en riktigt bra säsong för
laget. Jag vill ständigt bli bättre på det jag gör. Jag är väldigt taggad för att göra allt för laget.

Gustaf är för övrigt nöjd över att få spela ihop med Damien igen och skriver så här på twitter:
"Vilken skön värvning av damien en kanon kille vid sidan om också. Kommer göra väldigt många kassar i vår fina dress "

Dagen efter pressmeddelandet kom det ett tillägg - ett viktigt sånt tycker jag. Nämligen att  "värvningen är möjliggjord mycket tack vare kvarstoden av fjolårets supporterkampanj Fansens Lirare samt extratillskott av ett antal sponsorer."

Starkt jobbat av fans och sponsorer!

Inga kommentarer: