söndag 6 maj 2012

VM - Enroth står mot Danmark - Fasth mot Tyskland


 
(Viktor Fasth och Jhonas Enroth. FOTO:WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)
 
Jhonas Enroth i premiären, Viktor Fasth mot Tjeckien och nu blir det ny varvning – Enroth mot Danmark på måndag och Fasth mot Tyskland på onsdag. Kul tyckte Enroth som sporras av kampen om förstaspaden med Fasth som många experter lanserat som förstavalet:

– Han hade ju en bra turnering här förra året så det var väl med all rätt. Men samtidigt så… jag vill ju också spela. Jag vill göra det han gjorde förra året, det är det jag jobbar för, säger Enroth.

(Över tusen fans såg träningen på Hovet.... FOTO:WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Han och de andra Kronorna hade sällskap vid träningen av över 1000 fans då Sverige bjöd på öppen träning och gratis entré. Och tackades med jubel över snygga finter, mål och räddningar:

– Det var bra, det var kul att ha en öppen träning ibland så att publiken får se hur våra träningar är.

(... nästa chans kommer på torsdag 10 maj kl 13.15. Det är fri entré.  FOTO:WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Du slog till med en värstingplock och verkligen visade att dääääär satt den? Lite extra stylish för publiken?

– Nja det hade inget att göra med publiken. Jag ville retas lite med skytten bara - med Hedman. Han var lite kaxig där och tog några vändor innan han sköt så jag var tvungen att ta ner honom på jorden, säger Enroth med ett skratt.

I morgon står han mot Danmark och de har han koll på:

– De är riktigt bra, har en bra keeper och så har de några bra spelare där borta (i NHL). Lars Eller har jag mött mycket i Montreal, så det är ett skickligt lag. Vi måste vara på topp.

( FOTO:WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Är Eller deras bästa?
– Frans Nielsen är otroligt bra också tycker jag. Bra fart och bra händer och sådär. De har ett par bra spelare som är på väg upp också.

Skönt att få stå igen?
– Ja det är alltid kul att få förtroendet att spela, det är inspirerande. Jag ska gå hem och ladda lite nu!

Inga kommentarer: