fredag 4 maj 2012

VM- Mårts inför premiärmatchen


 (Mårts har fullt sjå med media. FOTO: WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Förbundskaptenen Pär Mårts står i en ständig ström av frågor från media, så här sa han bland annat inför premiären om...

... att Erik Karlsson och Daniel Alfredsson går direkt in i laget utan att vila fast de precis anlänt till Sverige:

– Ja dem kom i går kväll (torsdag). Vi får kräma ut så mycket vi kan utav dem helt enkelt.

 (Enroth. FOTO: WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

... varför Jhonas Enroth får inleda med spel i premiären?
– Vi har två matcher på två dagar och jag tycker att vi lärde oss från förra året att vi kramade ur Viktor för mycket. Den som ska stå på slutet måste ha krämen kvar, det kände jag. Det är en liten filosofi som jag har och då får jag köra den nu. Det är bra för sedan kommer det en till match efter en dag och ska någon stå två i rad där... nä. Vi börjar så här så båda kommer igång.

 (Enroth. FOTO: WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

... vem som är förstemålvakt?
– Den som står är förstemålvakt. Det är media som vill att jag ska ha någon men det kommer väl att växa fram. Det är väl dumt att säga någon av dem så spelar den andra sitt livs hockey så ska jag ta bort honom, så därför är det dumt att lägga dem orden så.

... man ska se det faktum att Jhonas Enroth står mot Norge och Viktor Fasth mot Tjeckien som någon slags ranking från Mårts sida?
– Nej, det är din tolkning. Jag har inte haft några såna tankar alls. Vi har spelat så här, varannan match och jag tycker det är alldeles ypperligt att de får stå så.

  (Enroth. FOTO: WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

... vad som blir viktigast mot Norge?
– Är det kanske inte bara segern som är det viktigaste? Men det är klart att det är tänkt att vi ska spela lite hockey än vi har gjort och det tror jag vi gör, det är mycket skickligare spelare med nu.



Inga kommentarer: