lördag 29 december 2012

Blomdahl och Lundström om frontalkrocken...



Det var situationen som fick hela Hovet att koka, inte minst när det stod klart att Patric Blomdahl fick matchstraff medan Richard Demén Willaume fick en tvåa.

Men vad tyckte huvudpersonerna själva då? Bloggen kollade med AIK-forwarden Patric Blomdahl och Timråmålvakten Joakim Lundström, vad som hände och varför när de båda smällde ihop front mot front – med varandra och Timrås Richard Demén Willaume – när Lundström åkt halvvägs ut mot mittcirkeln.


Här har ni Joakim Lundströms kommentar

– Jag har bara sett reprisen på jumbotronen som snabbast men jag beslutar mig själv för att gå ut, väldigt snabbt, det är svårt att säga om Patrik ser det eller inte.

Du har en egen spelare som åker på dig också?
– Ja precis så jag vet inte om Patric hinner se över huvud taget att jag kommer ut, han försöker på runt på vänstersidan, sedan… Demén var det va? Som dyker upp där? Och han försöker gå på insidan så…

Du ser det inte som något överfall direkt?
– Nej, man ska ju försöka undvika det men jag känner Patric för bra för att veta att han inte är ute efter att skada mig.

Du tappade hjälmen och slog bakhuvudet i isen när du åkte omkull?
– Ja det gjorde ont, fruktansvärt ont.

Ingen fara för spel framöver?
– Nej jag är stenhård, ha.


Patric Blomdahl då? Så här kommenterar han de som hände:

– Jag tycker väl inte heller att det var någon jättegrej. Jag jagar pucken och sedan ser jag ju för sent att målvakten är långt ut och kan inte svänga.

Det var en utespelare från Timrå med där också?
– Ja det såg jag inte ens jag kände bara att jag var helt låst, jag kunde inte göra så mycket och jag tänkte bara att jag håller mig lugn.

Lite orättvist att du fick matchstraff då?
– Ja jag tycker det var hårt dömt men ja ja skönt med tre poäng i alla fall!!

7 kommentarer:

shompa sa...

Är målvakter fridlysta när de lallar runt med pucken närmare mitten av planen? Det kan inte vara så. Då skulle en målvakt kunna ta pucken och glida ostört till motståndare målet utan att någon får röra honom. Men det är väl dessa kärringtag som Hockeyligan gillar. PK Hockey. Inte undra på att publiken flyr.
Oavsätt så var det en domarskandal att Blomdahl blev utvisad. Om en målvakt leker utespelare utanför målgården så skall man kunna ta pucken av dem. Absolut inte match straff. Undrar också vad som händer med alla som slogs under denna sekvens. Många spelare som slängde handskarna. "old time hockey". Enda roliga i en av de sämsta matcherna jag någonsin sett.

jgv sa...

shompa,

målvakten är dels inte tacklingsbar, dels får målvakten inte gå över halva plan.

Anonym sa...

Shompa - Du får väl fortsätta att gå på dina dif-matcher istället, där du hör hemma. Måste verkligen vara bättre och mer underhållande. Ha ha!

Marie Hallman sa...

Shompa, JGV och anonym: Hur som helst så var såväl Lundström som Blomdahl och Larsson, ja förmodligen alla utom domaren,eniga om att matchstraff var på tok för hårt straff

Anonym sa...

This info is priceless. How can I find out more?

My blog post video promotion service
Also visit my web-site ; video promotion advantages

Anonym sa...

Howdy! This article could not be written any better! Reading through this article reminds me of my previous roommate!
He continually kept talking about this. I'll send this article to him. Pretty sure he'll
have a great read. Thanks for sharing!
My web page :: judi bola indonesia

Anonym sa...

Article writing is also a excitement, if
you be familiar with then you can write otherwise it is complex to write.


Feel free to surf to my web blog liverpool football kit junior