torsdag 16 maj 2013

Silly season SSK Mike Bergin förlänger

Här kommer ett lite nyare backbesked... SSK har förlängt med Mike Bergin som kom till klubben förra säsongen.

Det nya kontraktet gäller i ett år och så här säger den defensive backe som gjorde sju poäng (2+5) samt hade +15 i grundserien i ett pressmeddelande:



"Jag är väldigt glad över att förlänga med SSK. Södertälje har riktigt underbara fans och skapar den bästa atmosfär jag spelat inför. Det tog lite tid för mig att anpassa mig till den lite annorlunda spelstilen men så snart jag blev bekväm i mitt spel så gick det bättre och bättre för mig. Jag förväntar av mig själv att fortsätta utveckla alla områden i mitt spel och bidra till ännu en vinnande säsong för SSK i en grupp av hårt arbetande spelare. Jag ser fram mot att göra allt för att föra upp SSK i Elitserien där laget hör hemma."



SSKs TRUPP 16 MAJ

MÅLVAKTER:
Sebastian Idoff.
Niklas Lundström  (lån från AIK)

BACKAR:
Fredrik Sonntag  
Johan Jonsson
Adam Hansen  
Robin Press  
Aleksander Rindal
Tomas Bokros


FORWARDS
Jesper Thörnberg
Damien Fleury
Fredric Andersson
Robert Carlsson
Emil Billberg
Jonas Engström
David Pastrnak
Jesper Frödén
Jacob Dahlström

Under pågående tvist:
 William Nylander Altelius, f

Februari:
Förlänger med Jonas Engström, i ytterligare två år.

Mars:
4/3 Ger  tryoutkontrakt över sommaren till  Jesper Frödén.
6/3 Använder sitt optionsår och signar Robban Carlsson för ett år till
12 /3 SSK och Sebastian Idoff förlänger hans utgående kontrakt med ett år till.

April:
13/4 SSK meddelar att Andreas Hjelm och Emil Djuse har utnyttjat sina out och lämnar för Luleå respektive Frölunda. (Djuses nya klubb blev officiellt 17 april)

14/4 SSK går ut med att lagkaptenen Tony Lagerström och Gustav Björklund inte får fortsatt förtroende i klubben.

16/4 SSK berättar att Viktor Lööv utnyttjar sin elitserieout och lämnar klubben.

17/4 Emil Lundberg presenteras som klar för Asplöven.

20/4 SSK går ut med att junioren David Pastrnak flyttas upp från J20 och har skrivit på ett tvåårigt a-lagskontrakt.

25/4 SSK meddelar att man knutit tidigare lånet Jesper Thörnberg till sig med ett ”riktigt” kontrakt på 1+1 år.


Maj
2/5 SSK går ut med att alla klausuler utom William Nylander Altelius out har gått ut. Man meddelar även att man bryter kontraktet med Thom Flodqvist (i samförstånd med honom) samt att Bergin sagt upp sitt avtal men förhandlar med SSK och är nära en förlängning.

7/5 AIK och SSK meddelar gemensamt att AIKs unge keeper Niklas Lundström lånas ut till SSK med klausul om att han kan lämna för AIK om Daniel Larsson skadas och att är han kvar 14 februari 2014 då blir han kvar säsongen ut i SSK.

7/5 SSK meddelar under ett medlemsmöte att Micke Nylander inte blir kvar i klubben. ”Budget räcker ej” enligt LTs Jacob Sjölin som var med på mötet.

7/5 SSK går ut med att man värvat norske backen Aleksander Rindal på ett ettårskontrakt

9/5 SSK vidhåller att William Nylander Altelius är under kontrakt. William och hans agent bestrider detta och Micke Nylander säger i Aftonbladet artikel att han och sonen sagt upp kontraktet skriftligt 6 maj. Samtidigt börjar rykte gå om att Sörensen nu vill lämna SSK för ett tränarjobb i AIK.

14/5 Slovakiske backen Tomas Bokros är klar för SSK som skrivit ettårskontrakt med slovaken.
16/5 SSK förlänger med Mike Bergin

1 kommentar:

Glenna Js högra skridsko sa...

Men han platsar ändå inte i din trupp?