fredag 18 oktober 2013

"Jag hoppas att Fimpen druckit lite olja innan matchen..."

Har ni möjligheten så ta gärna vägarna förbi Haninge Anchors match mot Mälarö i kväll i Länna Sport Arena (tidigare Torvalla ishall)!

Då ansluter nämligen sevärde Jonte Hedström till Anchors  som ju redan har Christian Fimpen Eklund, Fredrik Linkan Bremberg, Tim Turbo Eriksson och Stefan Pettersson i laget.


-Det blir skoj! Fimpen hörde av sig, sedan pratade jag lite med Linkan, han sa inte så mycket i och för sig men det ska framför allt bli roligt att träffa och spela med de här grabbarna, säger Jonte Hedström till bloggen.

Och det var faktiskt bloggen som drog igång hela grejen med Jonte och Anchors. När jag hörde att han skulle lämna Piteå hörde jag av mig till Fimpen och berättade vad som var på gång och föreslog en kontakt… jag hörde samtidigt av mig till Jonte och puffade lite för Anchors.  Fimpen kollade läget med klubben och ringde sedan som sagt Jonte och the rest is history. Kul att det blev något av det känner jag!

Jonte själv har dock ingen aning om hur det blir att lira i tvåan:

-Nä jag har ju lirat i ettan så jag vet hur det funkar där men tvåan har jag ingen aning om. Men jag hoppas att Fimpen druckit lite olja innan matchen,  han har ju så stela handleder och de behöver mjukas upp, säger Jonte Hedström med ett skratt.

Ikväll återförenas han med gamla kedjekamraterna Fimpen Eklund och Stefan Pettersson, trion spelade i samma  kedja säsongen 2003-2004 i Djurgården.

-Det året hade vi ett himla bra lag, med Linkan, Lintner, Espen Knutsen, Odoya, Staffan Kronwall, Björn Nord, Robban Nordmark, Mika Strömberg, Marcus Kristoffersson, det var hur många legendarer som helst. Det var ett bra år! Säger Jonte Hedström med mycket glädje i rösten.

Han har ju faktiskt även spelat med Tim Eriksson tidigare, men då i landslaget. Sedan har han och Linkan spelat tillsammans i Timrå.

Får Jonte Hedström spela med Fimpen och Stefan Pettersson hoppas han på framspelningar av den förstnämnde:

-Exakt!  Jag vill ju hänga några! Och Steffe gör ju alltid mål.

 Det är två veckor sedan senaste matchen med Piteå men Hedström har hållt i gång hårdare än när han spelade:

-Och käftmuskler har man kvar, de kan man inte sträcka, ha, ha. Nä men det här blir en skoj grej! Jag ser verkligen fram emot det, säger han till bloggen.

Nu bor ju Jonte Hedström kvar norröver så det blir inget regelbundet spel som det ser ut nu i Anchors men det kan komma att bli fler matcher under säsongen.  Vilka återstår att se.

Om någon vill veta hur det går för Anchors så har det gått lysande så här långt. Laget har vunnit sina fem första matcher, har gjort 30 mål framåt och släppt in nio kassar.

Christoffer Odljung toppar den interna poängligan med nio pinnar (4+5) efter de fem första matcherna, Fredrik Linkan Bremberg är två på åtta poäng (3+5 på fyra matcher), Tim Eriksson är trea på åtta poäng (3+5 på fyra matcher även han), Fimpen Eklund är fyra i lagets interna poängliga med sju poäng (3+4 på tre matcher.) De tre målen kom dessutom i en och samma match!

Här kan ni följa Haninges interna poängliga:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Norrbotten bor han väl ändå inte i?!

Marie Hallman sa...

Anonym: minns fan inte om det är Piteå (Norrbotten) eller Skellefteå (Västerbotten) han bor i men visst ser kanske konstigt ut, ska ändra till bor norröver he he