onsdag 29 juli 2015

AIK on ice... och triss i silly.

(Roger Melin tillbaka på Hovet - på "riktigt". FOTO JESPER ZERMAN)

Okej! Då är säsongen officiellt igång för AIK som var först ut av AIK, DIF och SSK med sin ispremiär.

Gnaget har ju inte gjort något större väsen av den tidigare år, det har mest varit lite kom om ni vill träning ute i Ritorp men nu gjorde man ett event av det.



( Bra uppslutning..... FOTO JESPER ZERMAN)


Jag satt på ett flygplan men på Jesper Zermans fina bilder ser det ut att ha varit uppskattat av både publik och spelare.


( .... och stor glädje inte minst hos spelare som Christian Sandberg.  FOTO JESPER ZERMAN)

HÄR finns ännu fler bilder av Jesper från ispremiären.


( Ser ut som att Messy Jonsson nätade!  FOTO JESPER ZERMAN)

AIK uppskattar att mellan 700 och 800 fans kom för att kolla in skills competition och för att träffa spelarna efteråt. Bra tänkt tror jag, inte minst med tanke på allt hallaballou som har varit sedan i våras.


( FOTO JESPER ZERMAN)

Tre silly seasonnyheter har levererats under senaste dygnet från AIK också. Först att klubben verkar släppa Oliver Kylington helt till Calgary - lite konstigt då man har rättigheterna. Borde väl ta betalt? Jag får kolla upp det där...


(Kylington lämnar....  FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

I morse presenterades Oscar Steen som klar, comebacken i AIK kom på kvällens ispremiär. Jag försökte ringa Anders Gozzi vid halv fem. Då var han upptagen. När jag klev av planet ett par timmar senare såg jag att Robin Kovacs nu presenterats som klar. Igen.

Var visst något att själva signaturen inte fanns på pappren som gjorde att det blev lite rörigt där trots att alla överenskommelser var muntligt klara.


(... men Kovacs stannar. Typ. Som lån från Rögle.  FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Kovacs kommer, enligt Rögles sportchef Anders Masken Carlsson var namngiven till både Rögle och AIK. Dvs, han kan hoppa fram och tillbaka mellan klubbarna fram till transferdeadline den 31 januari. Efter den får han gå en gång och sedan måste han stanna dit han gick. Om jag minns reglerna rätt nu.

Carlsson säger även att man vill låta Kovacs utvecklas i fred i AIK och att man har någon slags ambition att låta honom spela där hela säsongen även om det finns en brasklapp om skador i någon (enligt artikeln) omfattning där detaljer är "sekretessbelagda enligt kontraktet". Hm.

AIK fansen får hoppas att Rögle inte får skador och behov av Kovacs i vinter då....

Artikeln med Masken Carlsson kan man läsa HÄR på Helsingborgs Dagblad.

HÄR kan man läsa AIKs pressmeddelande om Steen,   och HÄR dito om Kovacs samt HÄR om Kylington.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så du kommer fortsätta bevaka SSK trots att de spelar i ettan?
Märkligt i så fall med tanke på att du då i rimlighetens namn också borde bevaka övriga lag i ettan som Huddinge, Haninge, Sollentuna, Vallentuna, Wings, Väsby och Bajen exempelvis eller så släpper du SSK som ju inte är ett riktigt Sthlmslag jämfört med de övriga jag räknade upp.

Marie Hallman sa...

Hej Hampus. Om jag hade tre liv alternativt 78 timmar per dygn eller en miljonär som sponsrade så skulle jag gärna skriva om samtliga Stockholmsklubbar.
Men jag är frilans, tjänar inte en spänn (trots reklamen som ligger här, måste se till att ta bort den då jag inte tjänar något på den) på bloggen.
Min inkomst kommer från andra jobb, bland annat Kanal 75 och TT.
Jag jobbar således gratis med bloggen på min fritid och då hinns inte alla klubbar med!! Tyvärr.
Visst kan jag skippa SSK men nu har jag följt AIK DIF o SSK så länge så jag tyckte de kunde få en chans även vinter.
Om jag nu fortsätter med bloggen hela vintern. Vi får se hur det går att komba med det jobb som drar in hyran, bensinen, pengar till mobilen osv. Känns som jag kan behöva lite socialt liv nu - istället för att lägga all fritid på bloggen. Samtidigt älskar jag hockey och gillar att göra bloggen. Svårt val. Får se som sagt men för nu så blir det AIK, DIF o SSK med lite mera vad jag hinner.
Ha det, Marie

Magnus sa...

Du gör ett fantasikt jobb med din blogg!! Är AIKare men läser alla dina artiklar och poddar. Du får verkligen inte sluta blogga men förstår att det är svårt att få tiden att räcka till. När kommer nästa podd?

Donkeyman sa...

Visst vore det helt fantastiskt med en fyllig website som handlade om Stockholmshockeyn i större perspekiv. Med Marie Hallman som chefredaktör. Men så länge inte någon penningmänniska ser lönsamhet i något sådant så lär det inte heller komma något sådant.

I väntan på den goda cigaren är bloggen i sin hittilsvarande form det bästa vi kan få. Jag är tacksam så länge du anser dig ha tid och överskott till att fortsätta.

Marie Hallman sa...

Magnus o Donkeyman! Tack! Vad fina ni är. Det är läsare som er jag skriver för (och poddar). Sköt om er!

ps magnus. Vet inte men någon här i augusti ska det väl bli tänkte jag :) Ds