torsdag 4 februari 2016

"Jag sa att det var horribelt"

(Fredric Weigel. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE/arkiv)

Övertidsförlust i första mötet mot Troja Ljungby och vinst på straffar i onsdagens möte mot samma lag. SSK fick i alla fall en liten förlust mot smålandslaget och är kvar på direktplatsen till kvalserien.

Men det blev en rätt rörig match där SSK:s målvakt Alexander Sahlin tvingades kliva av efter en smäll - eller en pååkning – som domaren inte gjorde så värst mycket åt.


Det var fler domslut som gick i Trojafavör – enligt SSK – och i slutet av förlängningen tröttnade Fredric Weigel ur och sa till domaren att besluten – både de som togs och inte – var horribla.
Det uttalandet ledde till ett matchstraff (game penalty) och böter till lagkassan.

Tre matcher är det kvar nu av AllEttan Södra och att vinna är av stor vikt, då endast ett lag går direkt till kvalserien till Hockeyallsvenskan. Det går att ta vägen via playoff också men det är en skakig väg.
Jag tog ett snack med Weigel om domsluten, vad han sa, Sahlins smäll och hur han mådde efteråt samt den inledda ödesveckan.

Klicka här på play så hör ni intervjun. Jag har bäddat in youtubeklippet nu så nu ska det även gå att lyssna via mobilen här direkt på bloggen.

COPYRIGHT WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE (ljud o bild)

Jag ska även tillägga att det föll bort några ord, fråga mig inte varför men det som föll bort var hur det har gått i AllEttan.

Där har det blivit åtta trepoängare, en straffseger, en övertidsförlust och en förlust vid full tid på de elva spelade matcherna.



Inga kommentarer: