lördag 31 december 2016

Djurgården avslutade med dubbelparty

(DIF spelade i replikatröjor, här jublades det över Vejdemos mål. FOTO JOHAN SAHLÉN)

Verkar som jag missade en redig fest i ett fullsatt Globen! Grattis till er som var där när DIF firade föreningen Djurgårdens 125-årsdag med 3-2 seger över Frölunda.

Noterbart här är ju  - bland annat – att Lukas Vejdemo gjorde sitt (blott) andra mål för säsongen.
Otroligt egentligen, jag trodde han skulle få in betydligt fler mål än så under hösten men nu var det ett riktigt alert och fint mål kan man se på highlightsen (se nedan).


Calle Ridderwall fyllde på med 2-1 i pp och sedan blev Patrik Peppe Lundh segerskytt med sitt 3-1-mål (matchen slutade sedan 3-2) i vad som blev både ett firande av 125-årsdagen och nyåret.


(Micke Tellqvist fick en avgörande roll.. FOTO JOHAN SAHLÉN)

Om jag har förstått rapporterna (och statistiken) rätt fick Micke Tellqvist stå på huvudet för att ro hem segern och det gick. En viktigt seger - inte minst för att det var den blott tredje på tio matcher.


(Lasse Björn hyllades liksom föreningens 125 årsdag. Backlegendaren valdes in som nummer ett i Djurgårdens hall of fame. FOTO JOHAN SAHLÉN)

Djurgården har tyvärr hamnat lite i radioskugga här på bloggen då matcherna hemma ofta spelats då Brynäs haft hemmamatch och jag därmed varit där och jobbat för TT.  Synd men inget jag kan göra något åt. I dag var det dessutom en privat grej som gick före. Så blir det ibland.

Och här är highlights från Cmore/TV4sport





Här finns fler fina bilder av Johan Sahén


Inga kommentarer: