söndag 4 december 2016

Fyra snabba puckar om Färjestad-DIF (2-1 e övertid)

(Heta känslor - precis som jag vill ha det! Här Daniel Brodin och Ole Kristian Tollefsen i närkamp. FOTO Johan Sahlén.)

Ett-två, ett-två, ett -två... ny tung förlust för DIF och efter två nederlag två på straffar kom den tredje raka förlusten nu på övertid .

Tungt såklart att tappa matcher gång på gång men vill man se det positiva så har Djurgården nu tagit poäng i sju matcher på rad. Alltid något, även om det skulle behövas några segrar - och en del mål kanske? - för att börja klättra lite uppåt.


Jag såg matchen i repris i går och somnade tyvärr helt däckad precis efter men det var en kul match, många chanser åt båda håll, härligt mycket känslor o passion och inte alls vad man kunde vänta sig med tanke på att det bara gjordes ett mål vardera vid full tid.

Färjestad noterades för 40 skott jämfört med DIF:s 27 dito och det var kul att se Micke Tellqvist plocka fram riktigt fint spel när han tog 38 av de där 40 skotten.

XXX

Det blev en fysisk match och det har ju vevats och ältats bilder där på ett antal situationer men jag känner att jag lämnar det för det är så mycket millimeterpassning i var folk har sina kroppsdelar att jag bara ger upp. Snacket är nu inne på såna nivåer att man ska ha sett varenda smäll i varje match för att kunna jämföra och just de där jämförelserna känns bara hopplöst omöjliga.

Varje smäll borde dömas för sig anser jag, utan att det direkt blir en.. jamen i den matchen och i det läget för ska man hålla på så, ja då kan vi lägga ner. Det kommer inte bli exakt rättvist, det är en omöjlighet, om man ska jämföra precis allt. Så min åsikt är mest att snälla, bedöm situation för situation utan dessa ständiga jämförelser.

XXX

När det gäller Jonathan Davidsson, som fick näsan bruten av en smäll från egen klubba - och hjälp från en motståndare att trycka till den mot näsan utan att motståndaren nu straffas för det... hoppas jag bara att DIF-talangen mår bra och inte fick en hjärnskakning också nu när JVM väntar och han har en bra chans att komma med där.

Jonathan hann förresten med en tackling - trots att han bara spelade 57 sekunder. Imponerande på sitt sätt.

FLER FINA BILDER AV JOHAN SAHLÉN FRÅN MATCHEN HITTAR NI HÄR.

Inga kommentarer: