måndag 30 januari 2017

Lördagens matcher... tre gånger härdsmälta!

Var ju och skrev Brynäs Malmö för TT i lördagskväll. Hemma vid 23.30 och jag bara ….orkade inte ta tag i den härdsmälta som de tre 08-lagen stod för tidigare under lördagen.

För ordningens skull så kommer några rader här nu...


AIK förlorade borta mot Västervik med 0-5, SSK förlorade hemma mot Tingsryd med 0-3 och Djurgården – som ledde med 2-0 och där Matt Anderson inte kunde förvalta en straff i spelet – tappade ledning, matchen och två poäng på mindre än fem minuter. Slutminuter dessutom.

Alltså var ska man börja? Så jag gav upp.

För er som missade så gjorde Gustav Possler 1-0 redan efter 1.20 och Emil Johansson ökade på efter 7.04 av andra. Jag lyssnade på matchen på väg upp till Gävle och om jag förstod rätt så lade sig DIF på försvar.

Lönar sig sällan och inte denna gången… Med 4.07 kvar reducerade Libor Hudacek till 1-2 och med 25 sekunder till full tid kvitterade Martin Johansson. Matchen avgjordes under förläningen, då Joel Mustonen gjorde 3-2 och därmed tog bonuspinnen från DIF som hade Adam Reideborn i mål.

Av det jag såg/hörde av matchen så var det tydligen det klassiska misstaget försvara sig i mål som fällde DIF.

XXX

AIK åkte till Västervik. Hade chans att ta sig upp på topp åtta vilket krävs för fortsatta möjligheter till avancemang. Slutade alltså 0-5…

SSK har haft chansen att kravla sig över kvalstrecket men … 0-3 mot Taif hemma tog nog död på det hoppet.

XXX

I dag är det måndag, nya tag, nya matcher. Vi får se vad de tre lagen gör för att rädda det som räddas kan nu.


Inga kommentarer: