tisdag 4 juli 2017

"Det kom väl lite som en chock"

"Det kändes lite som det var nu eller aldrig". Daniel Olsson Trkulja lämnar AIK för LHC. Allt har gått fort för den spelskicklige forwarden som var helt inställd på spel i AIK och HockeyAllsvenskan men nu får pröva spel i högsta ligan.
FOTO: WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE/ARKIV

Jag hade tänkt lägga bloggen på is i sommar... men så hände något med en av mina favoritspelare. Jag gillar verkligen Daniel Olsson Trkulja både som spelare och person så jag bröt bloggtimeouten och ringde för ett snack om övergången till SHL-laget Linköping.

I vintras snackades det ju om att SHL-lag var intresserade av "Trucken" men sedan blev det inget kontrakt och för två månader skrev han på för en fortsatt sejour i AIK. Alla, inklusive han själv,var inställda på spel där och förberedelserna var i full gång.


Då ringde plötsligt Linköping och den där chansen - att få komma upp i SHL, mäta sig med spelarna där, utvecklas och ta det där steget han drömt om att ta med AIK men som nu blir med en annan klubb - dök upp.

Och "Trucken" tog den. Helt rätt anser jag även om jag förstår att en del AIK-fans också blir besvikna över att det kommer så sent. Men den tidstajmingen blir knepig beror ju mer på det avtal som finns mellan SHL och HA. Bästa vore såklart om det fanns en tidigare deadline vilket hade tvingat LHC att agera tidigare men nu är det som det är och jag önskar i alla fall lycka till!

Här har ni snacket om värvningen och hur den gick till, svar på kommentarer om att vara "svikare", AIK-hjärtat, tankarna om att ta chansen - "Det kändes som det var nu eller aldrig" - om att spela i SHL och varför han tror Gnaget kommer sluta i topp av HA kommande säsong. Med mera!



COPYRIGHT LJUD OCH BILD: WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kommer garanterat bli en bänknötare,tror inte han håller i SHL.

Marie Hallman sa...

Mikael: Återstår att se. Beror ju dels på vad han får för chanser och om han lyckas ta dem. Jag hoppas det går bra, tycker han är värd det! / M