söndag 14 oktober 2018

”Vi har lite tydligare roller”


(Christian Sandberg. Foto: www.hockeymedmariehallman.se)


Alla sviter bryts förr eller senare men visst var det lite oväntat att det blev mot just Almtuna som har haft en tung säsongsinledning och efter att AIK dominerat förstaperioden.

Men så blev det, och efter tio matcher utan förlust vid full tid så kom den. Nu tycker jag inte att det är någon jättekatastrof. AIK kom igen och hade med lite mer marginaler på sin sida vunnit matchen och det i sig är ett styrketecken även om man inte kan ta alltför många såna här, "tappar farten och hinner inte jaga ifatt igen" förluster.


Jag gjorde en intervju med lagkaptenen Christian Sandberg efteråt. Om ni hör fåglar i bakgrunden så hör ni rätt, vi stod utanför hallen och plötsligt flög en skränig skock förbi. Om ni tycker att jag pratar jättefort – jag hör själv att jag rasslar på utav bara den – så beror det på att det när jag skulle prata med Sampa satt nästan hela laget i bussen och jag gasade nog på lite omedvetet där så att de skulle slippa vänta så länge på att intervjun skulle bli klar.

Hur som helst, så blev det lite snack om matchen, det lite konstiga spelschemat som dock även ger AIK en chans att ta ett steg tillbaka och träna lite extra på detaljer nu när de andra lagen spelar match för att komma i fatt i antal spelad matcer. Vi pratade även om vägar att hålla sig kvar i toppen även när det gått lite emot och om att vara smart vid skador. Med mera. Så in och lyssna:


Copyright ljud och bild: www.hockeymedmariehallman.se

Inga kommentarer: