fredag 2 oktober 2020

"Vi kommer att göra bättre matcher"

(Håkan Åhlund, tränaren AIK. Foto www.hockeymedmariehallman.se)

AIK har byggt om sitt lag helt sedan förra säsongen och förväntningarna var höga men spelet, framför allt det med lika många spelare på isen, kuggade inte i riktigt.

Man känner att det finns något där men det var lite väl mycket handbroms i hos AIK under den här matchen. Känslan var att Västervik gick in och gasade, AIK hade inte den intensiteten i spelet som jag hade väntat mig.

Ändå, och det lär jag väl säga tusen gånger, så är det här så många gånger bättre än det som var förra året. Radarparet Weigel och Holm gjorde inga mål men Holm var med och spelade fram vid Oscar Nords mål och duon var där framme och högg och var nära utdelning några gånger.

Oliver Wahlström glimtade till lite här och där, jag hade väntat mig mer men det blev ett reduceringsmål från hans sida i alla fall, med 2,3 sekunder kvar av

Jag pratade lite med AIK-tränaren Håkan Åhlund om matchen, det han själv refererar till som resan och även en del om målvakterna med mera. Här nedan kan ni höra det:

Copyright ljud och bild: www.hockeymedmariehallman.se


MATCHFAKTA:

AIK vs VÄSTERVIK 2-4 (0-1, 1-2, 1-1)

MATCHEN:  MM +

MÅLVAKTERNA:  Edvin Olofsson, AIK och Daniel Marmenlind, Västervik

DOMARE: David Bergman och Mattias Enroth


 BÄST I AIK

MMM Fredric Weigel, f

MM Anton Holm, f

M Victor Söderström, b


BÄST I VÄSTERVIK: Daniel Marmenlind, mv, Oscar Drugge, b,  Marcus Westfält, f

MÅL, SKOTT o UTVISNINGAR FINNS HÄR:  https://stats.swehockey.se/Game/Events/490230











Inga kommentarer: