fredag 11 december 2020

"Det handlar om självförtroende"

Tom Nilsson, back, Djurgården. Foto: Marie Hallman

Tom Nilsson gjorde sitt första mål för säsongen när han inledde målskyttet mot Örebro. Inga konstigheter med det utan det jag gillar är hur han – som egentligen är defensiv back – känner nyfikenhet på och ett sug att bli mer offensiv för att på så sätt göra Djurgården svårare att möta.

Hur han tänker? Det kan ni höra i inslaget här nedan.

Vi pratade om det men också om vad det har betytt för laget att få in Bobby Nardella. Bobby som jag hann växla några ord med i väntan på Tom och som då sa (på min fråga) att Tom är väldigt rolig att spela med. Att backkollegan är ”solid, smart och hjälper mig jättemycket”.

Fint sagt och även om nordamerikaner gärna strösslar superlativ runt sig så tror jag han menar det för är det någon som gillar att hjälpa in en kollega i systemet så är det Tom.

Så in och lyssna här nedan.   

Copyright ljud och bild: www.hockeymedmariehallman.se 

Inga kommentarer: