tisdag 23 april 2019

”Den roligaste matchen jag har spelat i mitt liv”

(Jakob Lilja. Foto www.hockeymedmariehallman.se)

Jakob Lilja gjorde tolv mål under grundserien, det sista den 14 mars (jag säger tyvärr fel, den 17 mars i intervjun) mot Mora borta.

Sedan dess har frågan om när han ska göra mål i slutspelet också hängt över honom. Och i dag, på Globen i SM-final två kom målet. Det första i DIF tröjan (han har tre tidigare med LHC).


Kvällens slutspelsmål av Jakob Lilja föranleddes av ett grymt förarbete av Daniel Brodin, som släppte pucken mellan benen in i slottet, Johan Mattson fick fram spaden och styrde ut pucken och där kom Jakob Lilja i full fart och avslutade till 4-0.

Det är ju tyvärr lite tidspress efter de här matcherna. Jag hade gärna pratat längre med Jakob men DIF-personal stod och pekade på klockan så det blev en kortare intervju än jag hade tänkt mig. Men.
Det här hann vi med i alla fall: segern och kvitteringen till 1-1 i matcher, Djurgårdens nyvunna kollektiva självförtroende, Dennis Svenssons viktiga räddning i början av andra, allas väntan på MÅLET, Liljas första slutspelsmål för DIF, Brodins passning, och lite till.

In och lyssna här:



Copyright ljud och bild: www.hockeymedmariehallman.se

Inga kommentarer: