tisdag 3 september 2024

"Jag är jag och han är han"

Foto Marie Hallman/ hockeymedmariehallman.se

 Det har gått ett tag sedan Jakob Ragnarsson, i slutet av januari, gick från Almtuna till Djurgården. Ett hockeyallsvenskt slutspel, en finalförlust och en sommar senare tar han plats i DIF på "riktigt".

Och han längtar efter att få spela hemmaderbyn, det blev ju bara ett förra säsongen och då med AIK som hemmalag på Hovet.

Att pappa Markus Ragnarsson var både kapten för och vann guld med DIF har nog inte undgått någon och det är något Jakob är stolt över såklart men som junior själv konstaterar "Jag är jag och han är han".  En sund inställning om ni frågar mig.

Jag passade på och pratade lite med Jakob efter att DIF mött Brynäs i Tierp. Och det är ... inget om matchen. Den vann Brynäs med 3-0. Men försäsong är försäsong och jag tyckte det var roligare att prata om honom själv, om pappa (ändå) och inte minst om Robert Kimby, Djurgårdsstränaren som även han gått från Almtuna till DIF.

Så här är lite tankar och surr runt just det. Och en sak som är bra att veta om Jakob. Han har ett riktigt bra spelsinne. Som pappa. Det gick både upp och ner den första tiden i DIF men jag tycker att Jakob Ragnarsson ser säkrare ut i sin roll redan nu och det ska bli väldigt kul att följa den unga DIF-backens öden och äventyr framåt.

Här har ni intervjun:

Copyright ljud och bild: hockeymedmariehallman.se


Inga kommentarer: