onsdag 22 april 2015

KLART: Thoresen ger tillbaka

(Foto www.hockeymedmariehallman.se)

Det läckte ur för länge sedan men idag bekräftade Djurgården ryktena om att norske forwarden Patrick Thoresen kritat på för DIF igen och nu gör comeback i klubben där karriären tog fart.

-För mig och min familj är det en dröm. Jag känner att Djurgården gav mig chansen för tio år sedan, att de ville satsa på mig. Nu känner jag att jag vill ge något tillbaka till Djurgården och vill hjälpa klubben att bli vad den en gång var - ett lag i toppen av SHL, hälsar forwardsstjärnan i ett pressmeddelande.


Det har gått nästan nio år sedan Thoresen lämnade DIF och det har gått riktigt bra för honom  med spel i NHL/AHL i två säsonger följt av en säsong i NLA och sedan en handfull säsonger i KHL - där han var med och spelade hem Gagarin Cup (KHL mästare) med SKA St Petersburg.

Det är väl ingen frälsare som återvänder men en stabil och rutinerad center som jag tror kommer tillföra en  hel del till det här laget, inte minst när det gäller att fylla luckan efter Jocke Eriksson.

Inga kommentarer: