torsdag 13 augusti 2015

AIK vann första träningsmatchen för säsongen

(Foto www.hockeymedmariehallman.se)

Första träningsmatchen avklarad för AIK och Huddinge som möttes i Björkängshallen under torsdagen.

Och jag blev glatt överraskad, eller överraskad är kanske att ta i, men jag tycker att båda lagen bjöd på en fartfylld hockey. Det uppskattas.


AIK:s tränare Roger Melin hade sagt åt sina spelare att gå ut och ha kul och bara njuta av att känna vilka saker som funkade. Sa Malte Strömwall att Melin hade sagt.

Och nog såg de ut att ha roligt även om farten och energin dog ut i tredje då samtliga spelare på isen såg ut att ha mjölksyra från topp till tå.

AIK ställde Robin Rahm i mål första 30 minuterna och bytte sedan in Gustaf Lindvall som stod matchen ut. Huddinge hade Daniel Fahlström i mål.

Gnagets målvaktsduo höll gemensamt nollan i matchen, Fahlström fick släppa in fyra kassar men jag tycker han gjorde en bra match då det var mer fokus på offensiv än defensiv om man säger så...

AIK:s mål gjordes av (i tur och ordning)  nye kaptenen Christian Sandberg, nye backen Markus Lauridsen, forwardsvärvningen från SSK Jesper Frödén och backen Martin Ahnelöv (jag trodde första Robin Kovacs var sist på pucken men så var det alltså inte.)

Just Lauridsen var tillsammans med Sandberg och Malte Strömwall de spelar jag gillade bäst i AIK, även Calle Åsell och Victor Andersson stack ut tycker jag. Målvaktsduon ska så klart in bland de bättre i laget också.

I Huddinge var Kim Lennhammer den jag tyckte lyste allra starkas, även Martin Eklund bjöd på fint spel, liksom Niclas Lehmann son var rejält tung för många av AIK:arna att möta.

Jag lekte lite med det här nya Periscope under matchen. Man kan spara inslagen och visa de i repris så det gör jag här. Förre AIKbacken Fredrik Carlsson (även kallas Fish) kommenterade matchen i AIK:s livesändning på Solid tango. Jag bad honom sammanfatta sina intryck, dels efter första perioden och sedan i klipp två, efter att matchen var klar.

( "Fish" sammanfattar spelet i första periden. COPYRIGHT www.hockeymedmariehallman.se)


( "Fish" och jag snabbanalyserar träningsmatchen mellan Huddinge och AIK där Gnaget vann med 4-0.. COPYRIGHT www.hockeymedmariehallman.se)






4 kommentarer:

Magnus sa...

Kan inte spela upp ljudklippet i min iPhone :( Panik!

Marie Hallman sa...

Magnus: Om du tänkte på filmerna med Fish: Ladda ner periscope som är gratis så kan du lyssna på klippen (under 24 timmr) framöver. Annars måste du leta upp en dator, där går det! Sorry vet inte varför det inte går att spela på iphonen i efterhand.

Intervjun med Malte finns även på youtube, där kan du lyssna med iphone. FInns på min youtubekanal. Sök på hockeymedmariehallman.se

:)

Magnus sa...

Fattar inte hur periscope fungerar:( Maltes intervjun med Malte har jag redan lyssnat på via din youtube kanal. Synd att inte videoklippen finns där. Ha en trevlig helg, du är bäst !!:)

Marie Hallman sa...

Periscope är enkelt, antingen tittar du live när det sänds eller så kollar du reprisen (som finns uppe i 24 timmar). Eller så letar du upp en dator så borde du kunna kolla klippen ovanför utan periscope, då är det bara klicka på play :)

Ha en fin vecka och tack för snälla ord :))) De värmer :)